10. Zeytin Albümü İle Buluşma

10. Zeytin Albümü İle Buluşma

(Ön Kapak)
Muammer KOTBAŞ, (Türkiye)

Muammer KOTBAŞ

Girne'de 2021'de düzenlenen uluslararası karikatür yarışmasının 10. albümü bana ulaştı. Albüm bu basımıyla; Zeytin Karikatür Yarışması'nın 10. yılı yanında, 10. nostalji yılı anısına da basılmış oldu.


Girne Belediyesi ile Kıbrıs Türk Karikatürcüler Derneği'nin her yıl geleneksel olarak düzenlediği  "Uluslararası Zeytin Mizah Şenliği, 10. Uluslararası Karikatür Yarışması"nın albümü, ilgili kişilere postalanmaya başlandı. Konu ile ilgili yarışma komitesi tarafından yapılan açıklama üzerinden çok kısa bir süre sonra (6. günde) albüm bugün adresime ulaştı.

Paket yerlerde..

Albümün postaya verildiğine dair yazıda belirtildiği üzere, ağırlığı dikkat çekiciydi (1.258kg). Postacı genç kız; birbirine lastiklerle tutturulmuş iki adetlik paketi bana uzattığı anda yere düşürdü. Benim beklemediğim bir andı. Yerden paketi aldım. Düşme nedeni sadece ağırlık değildi. Postacı kız, yorgun sesiyle "Çok ağırdı!.." dedi. Açıklayıcı bir nedendi. Ancak onun asıl yorgunluğu, dağıtımlarını yaya olarak yapmasıydı. 


Diğer paket başka yerden..

Paketin üzerindeki adreslere bakmadan, ağırlığından nerden geldiğini, tahmin etmiştim. Biraz büyükçe olanı Kıbrıs'tan gelmişti. Hemen Hüseyin ÇAKMAK'ı e-Mail ile bilgilendirdim. İki albümün de hasar görmeden bana ulaştığını belirttim. 


1,5 saat sonra alıcı gözle paketleri açıp incelemeye başladığımda, diğerinin "Penela 8. Mizah Bienali" albümü olduğunu gördüm. Fakat o an için yine ayrımına varamayıp, neden zeytin albümüyle birlikte gönderildiğini çözmeye çalıştım. 

Dalgınlığımdan ve beynimin bir yığın şeyle meşgul olmasından dolayı olayın aslını çözmem gecikmişti. Neyse ki albümü incelediğimde işin aslı netleşmiş oldu. 


Portekiz Penela'daki yarışmanın albümü ile zeytin albümü postada birbirlerini bulmuş, postacıya da, ikisine birlikte bana ulaştırmak kalmıştı. Hüseyin ÇAKMAK'a gönderdiğim bir önceki e-Posta bilgisini hemen güncelleyerek, konunun giriş bölümünü tamamlamış oldum.


Gelelim albüme.. 

416 sayfalık albümün ölçüleri (21 x 21 cm). Serinin öncekileri gibi değişmeyen standardında. Ön kapakta "10. Yıl Nostalji Albümü" notu yer alıyor. Katılımcı listesi sayfasının kenarındaki bölüm ise hemen dikkat çekiyor. Önceki albümlerde olmayan bir ayrıntı bu. 

Detay damgalar..

Yarışmanın konulu ve serbest bölümü için, iki karikatürcünün eserinden birer detay seçilerek "damga" oluşturulmuş. "Zeytin" konulu bölümün damgasının çıkış noktası Ukraynalı çizer Kuznetsov DANIIL'in karikatüründen bir detay. "Serbest" bölümün detay çizimi ise Sırbistanlı çizer Jugoslav VLAHOVIC'in karikatüründen.

Her iki figür de oldukça sevimli ve şirin. Bu uygulamayı çok sevdiğimi belirteyim. Bir de baskıdan yeni çıkmış kitap, albüm vb. yayınlarla ilgili kısa bir not ileteyim. Özellikle kuşe baskılı sayfaları ilk araladığımda o matbaanın boya kokusunu hemen hissederim ve dayanamayıp birkaç kez koklayarak içime çekerim. Bu 10. albümde de aynı duyguyu hissettim. 

Karikatürümdeki arka plan rengi..

Sayfa ayrıntılarına geçmeden önce kapaklara da değineyim. Ön Kapak, benim Büyük Ödülü kazanan eserime ayrılmış. Dikkatli çizer dostların fark edeceği gibi, eserimin orijinalinin arka plan rengi beyaz olmasına rağmen, kapakta renkli basılmış. Bu farklılık herhangi bir hatadan kaynaklanmıyor. 


Yarışmanın albüm serisinin bütüncül anlayışından kaynaklı estetik kaygı gözetilerek yapılmış bir düzenleme. Bu konuda Hüseyin ÇAKMAK durumu bana ilettiğinde, seve seve bu gerekli anlaşmayı kabul ettiğimi bildirmiştim. Çünkü ön kapak albümün vitrinidir diye düşünüyorum.
   
Arka Kapakta, Karadağlı çizer Luka LAGATOR'un karikatürü yer alıyor.

Albümün basımı ve dağıtımında emeği geçen herkese teşekkürler. Bu istikrarlı ve değerli çalışmaya katkı koyan Girne Belediye Başkanı Sayın Nidai GÜNGÖRDÜ'ye, Kıbrıs Türk Karikatürcüler Derneği'ne ve Hüseyin ÇAKMAK'a ayrıca teşekkür ederim

(Arka Kapak)
Luka LAGATOR (Karadağ)

Sayfalar..

4-5: Katılımcı listesi,
6-7-8: Fotoğraflar (Girne)
9: Başyazı-Türkçe (Nidai GÜNGÖRDÜ, Girne Belediye Başkanı)
10- Başyazı-İngilizce (Nidai GÜNGÖRDÜ, Girne Belediye Başkanı )
11-12: Fotoğraflar (Girne)
13- Başyazı-Türkçe (M. Serhan GAZİOĞLU, Kıbrıs Türk Karikatürcüler Derneği Başkanı)
14- Başyazı-İngilizce (M. Serhan GAZİOĞLU, Kıbrıs Türk Karikatürcüler Derneği Başkanı)
16>>36: Fotoğraflar (Jüri Çalışmaları)
38>>53: Jüri Üyeleri (Özgeçmiş-Fotoğraf-Çizim)
54: Fotoğraf (Girne)
56-57: Büyük Ödül - "Zeytin" Konulu Bölüm (Özgeçmiş-Fotoğraf-Karikatür)
58: Fotoğraf (Girne)
60>>67: Ödüller - "Zeytin" Konulu Bölüm (Özgeçmiş-Fotoğraf-Karikatür)
68: Fotoğraf (Girne)


70>>75: Ödüller - "Serbest" Konulu Bölüm (Özgeçmiş-Fotoğraf-Karikatür)
76: Fotoğraf (Girne)
77>>113: "Altın Zeytin Hizmet Ödülleri 2021" (Özgeçmiş-Fotoğraf-Eserler- Fotoğraf Albümü)
114: Fotoğraf (Girne)
115>>217: Finalist Karikatürler
218: Fotoğraf (Girne)
220>>238: Fotoğraflar (Festival-Ödül Töreni)
240>>278: 2021 Uluslararası Zeytin Mizah Şenliği / Demeçler-Görüşler 
280>>389: 10. Yıl Nostalji Albümü (2007-2009 / 2014-2020)
391>>415: "Altın Zeytin Mizah Hizmet Ödülleri (2017-2020) 

Konuyla İlgili benzer Yazılarım:
 

Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski