Maceralı Bir Buluşma Günüydü..

Maceralı Bir Buluşma Günüydü..

Geçen yıl Kıbrıs'tan kazandığım ödülüm (Büyük Ödül) olan plaket ve diploma; Hüseyin ÇAKMAK'ın yaptığı planlama doğrultusunda bir kaş ay aradan sonra bana ulaştı. Kıbrıs'ta bu yıl jüri üyesi olarak görev yapıp dönen Aşkın AYRANCIOĞLU zahmet edip ödülümün yükünü çekerek



Geçen yıl Kıbrıs'tan kazandığım ödülüm (Büyük Ödül) olan plaket ve diploma; Hüseyin ÇAKMAK'ın yaptığı planlama doğrultusunda bir kaç ay aradan sonra bana ulaştı. 

Kıbrıs'ta bu yıl jüri üyesi olarak görev yapıp dönen Aşkın AYRANCIOĞLU zahmet edip ödülümün yükünü çekerek bana ulaşmasında emek harcadı ve buluştuğumuz gün bana teslim etti. Konu ile ilgili yazı ve fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz. 


Maceralı Bir Buluşma Günüydü..

Geçen yıl Kıbrıs'tan kazandığım ödülüm (Büyük Ödül) olan plaket ve diploma; Hüseyin ÇAKMAK'ın yaptığı planlama doğrultusunda bir kaç ay aradan sonra bana ulaştı. Kıbrıs'ta bu yıl jüri üyesi olarak görev yapıp dönen Aşkın AYRANCIOĞLU zahmet edip ödülümün yükünü çekerek bana ulaşmasında emek harcadı ve buluştuğumuz gün bana teslim etti. Konu ile ilgili yazı ve fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz. 


Haziran ayı olmasına rağmen hiç de öyle sakin güneşli bir gün değildi. Meteoroli ve Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin sürekli aşırı yağış, yıldırım düşmesi ve sel uyarıları eşliğinde Aşkın ile bir buluşma gerçekleştirdik.

Video: Şiddetli yağmur

Aşırı yağış ve sele yakalanmadan.. 

Ankara'da Aşkın AYRANCIOĞLU ile buluşmak üzere sözleştiğimiz gün, meteoroloji aşırı yağış ve sel uyarıları yapıyordu. Tam da bir araya geleceğimiz saatlere denk geliyordu. Yolum biraz uzaktı.. Yağışa yakalanmadan, bir problem çıkmadan geçmesi umuduyla çıktım yola. Randevu yerinin bulunduğu sokağa geldiğimde aşırı başlayan yağmur nedeniyle, tam da AYRANCIOĞLU'nun beklediği kitapevinin karşısındaki kafede mahsur kalmıştım. 

Yağış o kadar şiddetliydi ki, 6-7 metrelik yolu koşarak karşıya geçme fırsatı tanımıyordu. Yerimi bildirmek için telefon açsam da yağışın gürültüsünden duymamıştı. Sonra O beni aradı. Birbirimizi görüyorduk ancak yerimizden çıkamıyorduk. 15-20 dakika sonra yağışın şiddetindeki hafif azalmayı fırsat bilerek, attım kendimi karşı kitapçıya.. 


Yaklaşık 1,5 saat süren çay sohbetimiz samimi bir havada geçti. Karikatürden, yaşamdan söz ettik. Bu buluşma özellikle benim için iyi olmuştu. İki yıllık bir pandemi dönemi ve iki yıl da ondan öncesi olmak üzere 4 yıldır çok şeyden uzak sakin bir yaşam sürmekteydim. Bu sürede hiç bir karikatürcü arkadaşımla görüşmemiştim. Bu açıdan da önemli saydığım bir görüşme olmuş oldu.


Tekrar görüşebilmek umuduyla Aşkın AYRANCIOĞLU'na teşekkür ederek, vedalaşıp ayrıldım. Çok kısa mesafede olan metroya indiğimde, görevlilerin, gideceğim hattın turnikelerini kapatmış, yolcu girişini durdurmuş ve biriken insan kalabalığına yüksek sesle bir şeyler anlatmaya çalışıyorlardı. Anladığım kadarıyla metronun bir bölümü yağmur sularından etkilendiği için istasyon devre dışıydı. Çözüm olarak otobüsle bir-iki durak ötesine taşınacak yolcular o istasyondan yoluna devam edebileceklerdi. Ben bunu tercih etmeyerek çıktım metrodan. 5 dakikalık uzaklıktaki otobüs durağına yöneldim. Haliyle buraya akın olmuştu. 30 dakika sonra gelen ilk otobüse, aşırı kalabalık nedeniyle binmedim. Bir 30 dakika daha bekledim, gelen otobüse bindim. O sırada, durmuş olan yağmur yeniden başlıyordu. 


Normal zamanda en fazla 10 dakika içinde çıkabileceğimiz bulvar yoluna, sel ve felç olan trafik nedeniyle 40 dakikada çıkabildik. Ancak o 40 dakika benim için biraz zor geçti. Ayaktaydım.. Kalabalık ve havasızlıktan tansiyonum düşmeye başlamıştı. Açık olan küçük  havalandırma penceresinden gelen temiz havayı derin nefes alarak içime çekerken, bir yandan da avucumu yumruk yapıp, açıp kapayarak kalbime kan pompalamaya çalıştım. Bir de cebimde taşıdığım küçük bir şekeri attım ağzıma. 


Bütün bunlar olumlu etki yaptı. Otobüs bulvara çıkıp belli bir hıza ulaşınca rüzgar da gelmeye başlayınca rahatladım. Sonrası kolaylaştı. Her ne kadar 45 dakikalık yolumu 1,5 saatte kat ederek eve varabilmişsem de; yağmura, sele, yıldırıma yakalanmamış olmayı şans saydım

Böylece küçük de olsa, "Büyük Ödül" anısına maceralı bir gün yaşanmış oldu.  

Not: 
Güncelleme: 14 Haziran 2022 Salı..
Aşırı yağışlar Ankara'da bir kaç gün aralıklı olarak sürdü. Can kaybı yaşandı. Şu ana kadarki ölü sayısı 4..


Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski