Ara Çizimler, Serbest Güzellemeler - 4.. Mağara Döneminde De Bunları Çizerdim

Ara Çizimler, Serbest Güzellemeler - 4.. Mağara Döneminde De Bunları Çizerdim


Tarih öncesi mağara döneminde yaşıyor olsaydım ya da diğer bir deyişle mağara insanı olmuş olsaydım, duvarlara bu çizimleri kesin yapardım diye tahmin ediyorum. Karikatürün aksine, anlattığı herhangi bir şeyi yok. Zaten Paleolitik o dönemdeki çizimlerin kesin amacı da bilinmemektedir.
-----


Tarih öncesi mağara döneminde yaşıyor olsaydım ya da diğer bir deyişle mağara insanı olmuş olsaydım, duvarlara bu çizimleri kesin yapardım diye tahmin ediyorum. Karikatürün aksine, anlattığı herhangi bir şeyi yok. Zaten Paleolitik o dönemdeki çizimlerin kesin amacı da bilinmemektedir.


   

Her ne amaçla olursa olsun bildiğimiz tek şey, çeşitli çizimlerin yapılmış olmasıdır. Benim bu basit çizimlerim de belirli bir amaçla çizilmemiştir. Diğer yayımlanan üç bölümdeki örneklerin yer aldığı yazılarda da söz ettiğim gibi, bu taslak çizimler öncelikle benim doğal olarak ürettiğim, şekillendirdiğim "oyuncaklarım". 

   

Listeye ayrıca şunları da ekleyebiliriz ve bu eklediklerimiz, çizimleri açıklamada tamamlayıcı birer unsur olarak kabul edilecektir. 


   

Örneğin; komik, korkunç, ucube, bilinçaltı yansımalar, iç devinimler, anlık çizimler, ara çizimler, serbest güzellemeler, grafik illüstrasyonlar, kendi boşluğundan tamamlayıcı figür oluşturan çizimler vb...

   

Ortaya çıkan figürlerin özünde "çizgi" olgusunun kullanılmış olması en belirleyici özellik ve bu anlamda çok önemli. Buradan hareketle, bakış açılarımızı, ufkumuzu, üretimimizi zenginleştirebilecek bir çizgi arayışı da denilebilir. 

   

İnsanlık tarihindeki türlü gelişmelerin ilk aşamaları da böyle başlamadı mı!. Birçok buluş birden bire bulunup insan yaşamında yerini almadı. Farklı deneyler, denemeler, egzersizler, yeniden ve yeniden düzenlemelerle olgunlaştırılarak, her biri bir sonrakinin bulunmasına katkı sağlayarak.


   

   




Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski