-----
Aksiyon Karikatürleri
Bir manken, EYLEM ve KISALTMA problemlerini çözmenize yardımcı olabilir. Yukarıdaki iki karikatür figürü aynı manken pozundan çekilmiştir ve kelimenin tam anlamıyla yüzlercesi KOLAYCA mümkündür.
Aksiyon figürlerinin çoğu çapraz bir çizgi üzerinde çizilir. Bu bir HAREKET HATTI..... HAREKET
Bu kitaptaki diğer tüm çizgi filmler gibi, bu aksiyon figürleri de TEMEL ŞEKİLLİ ŞEKİLLER'den geliştirilmiştir.
-----
Karikatür Çizmek
Karikatür sade çizgiler ve detaylardan arınmış olmalı. Başın formu geometrik olmamalı, orijinal, normal ölçülerden çıkmış, çizimi alaycı görüş, duyuş ve yorumlayışına bağlı olmalıdır. Elemanların bazıları, abartılarak mizahi, düşündürücü, anlatıcı, güldürücü bir yanı olmalıdır. Karikatür bir çırpıda çizilen çizgilerle bir karakterin ifadesi sayılır.
Sade çizgilerle bir olayı bir anda anlatmak ister.
-----
Karikatürde Karakter
Karikatürde resim gibi benzetme, fotoğraf gibi canlı gösterme çabası yoktur. Karikatürde önemli olan şahsi, karakteristik göz, burun, çene, bıyık, gözlük, yüz biçimindeki anormal ölçüler veya yüz deformasyonu gibi elemanlar, ayrıntılar bir mizahi abartılarak sevdirmek, güldürmek, tanıtmaktır.
Karikatürcü, başkalarının göremediği aksaklıkları, düzensizlikleri, acayiplikleri gören ve kendi süzgecinden geçiren bir sanatçıdır.
-----
Karikatürde Stilize Etmek
İşte karikatürcünün sanatı; herkesin normal görüp de onların bu şekilde acauip, güldürücü, alaycı durumlarını bulup, toplumun önüne çıkarmamıştır. Ne pozisyonlar ne kıyafetler. Karikatürcü biraz toplum, sosyete ile alay ediyor. Karikatürcülerin asıl görev ve amaçları bu!.. Yüz biçimlerine bakınız, onlarla daima bulunduğumuz halde, onların yüzlerini bu şekilde karakterize etmemişizdir.
-----
Yüz Açısı
XVIII. yüzyılda Hollandalı sanatçı Kanper, kafa kemiklerini inceleyerek insanların ırkı, zekası üzerinde fikirler ortaya atmıştır. Kanper, kulak deliğinden ve burun altındaki ön dişler ve diğer tarafı alna değen düşey bir doğrunun burun altında birbirleriyle kesişerek meydana getirdikleri açıyı ölçmek suretiyle bu fikrini ortaya atmıştır.
Yüzün çene kısmı ne kadar ileriye çıkık olursa, alın o derece dar oluyor. Bundan yararlanarak yüzün ve kafatasının büyümelerindeki derece beraberliğini arıyor.
Bir yüz açısının dar ve geniş olmasına göre insan zekasının, aklının büyümesinin az veya çok olduğuna hükmediyor.
Mesela Kanper'e görebu yüz açısı insanlarda, yetmiş ve seksen arasında değişiktir.
Zencilerde bu açı altmışla yetmiş arasındadır. Gorillerde bu açı 31 derecedir. Köpeklerde bu açı 25 derecedir.
Eski sanatçılar yüz açısında bir parça abartı yapmışlardı. Örneğin; Apollon Dö Belvedor'un yüz açısı 90 derecenin üzerindedir.
Bu açı yardımıyla ulusları, ırkları, zeka derecelerini ve hayvan kafataslarını türlere ayırmak mümkün olmuştur.
-----