Sözcüklerin Tınılarında Dans

Sözcüklerin Tınılarında Dans

Yazılarımda yeri geldikçe, mutlaka değinirim; 1- bütün sanat disiplinleri birbirine zincirleme bağlıdır, 2- kişi (amatör /profesyonel) her hangi bir sanat dalı ile uğraşıyor, emek veriyorsa diğer sanat dallarını da içselleştirmesi gerekiyor. Ben de bu anlamda, sanatla



Burada amaç sanatı kullanarak bir yerlere gelmek değil, bireysel yaşamımızın içinde tüm hücrelerimize, ilişkilerimizin tüm çeperlerine yayarak, kendimizin ve insanların yaşamlarına güzel dokumuşlar bırakmak olmalı. Benim prensibim budur. 

Zaman zaman farklı ortamlarda, farklı zamanlarda ve çeşitli olaylar karşısında duygulanım ve etkilenimlerim sonucu aldığım kısa cümleli notlarım oldu. 

Özelliklerini incelediğimizde, tıpkı özlü sözlerde olduğu gibi kısa cümlelerle veriyor iletisini. Edebi diyebileceğimiz bir formda olması, duygu yoğunluğunu da barındırmasını sağlıyor. Bazıları formundaki etkisiyle özlü ile edebi arasında konumlandırıyor kendini.

(Taslak İllüstrasyon: Muammer KOTBAŞ, 4 Ocak 2003, Trabzon)
©   Copyright, KotbasArtColors

Sözcüklerin Tınılarında Dans

Yazılarımda yeri geldikçe, mutlaka değinirim; 1- bütün sanat disiplinleri birbirine zincirleme bağlıdır, 2- kişi (amatör /profesyonel) her hangi bir sanat dalı ile uğraşıyor, emek veriyorsa diğer sanat dallarını da içselleştirmesi gerekiyor. Sanat adına donanımlı olmanın gereği budur.

Ben de bu anlamda, sanatla tanıştığımdan bu yana karikatür, illüstrasyon, resim, şiir, aforizma, tiyatro, fotoğraf, heykel, mimari.. hepsine yaşamımda yer vermeye çalıştım. Burada amaç sanatı kullanarak bir yerlere gelmek değil, onu bireysel yaşamımızın içinde tüm hücrelerimize, ilişkilerimizin tüm çeperlerine yayarak, kendimizin ve insanların yaşamlarına güzel dokunuşlar bırakmak olmalı. Benim prensibim budur. 


Zaman zaman farklı ortamlarda, farklı zamanlarda ve çeşitli olaylar karşısında duygulanım ve etkilenimlerim sonucu aldığım kısa cümleli notlarım oldu. Özelliklerini incelediğimizde, tıpkı özlü sözlerde olduğu gibi kısa cümlelerle veriyor iletisini. Edebi diyebileceğimiz bir formda olması, duygu yoğunluğunu da barındırmasını sağlıyor. Bazıları formundaki etkisiyle özlü ile edebi arasında konumlandırıyor kendini.

(Taslak İllüstrasyon: Muammer KOTBAŞ, 11 Eylül 2003, Trabzon)
©   Copyright, KotbasArtColors

"Sözcüklerin Tınılarında Dans" başlığı ile yer verdiğim ve çok şey anlatan bu cümleleri yine farklı dönemlerde çizdiğim taslak illüstrasyonlarla destekleyerek bir araya getirdim. 

- "AÇARIZ perdeleri her sabah yeni güne."

- "AYNI durakta inecek olmanın şanssız tesadüfü."

- "BALIKÇILAR ceset satıyor tezgahlarında, deniz suyu ile yıkanmış."

- "BEN iki kere kaybederim zamanı’."

- "BEN seni bırakırsam düşersin.. Sen beni bırak ki, ben uçabileyim."

- "BIKKIN sırlarımı kopardım derinden gülümseyerek."


- "BİR bulut her şeyi yapamaz."

- "BİZ birbirimizi, birbirimizden uzakta bulduk.."

- "BOZUK bir saatin yenik düşmesi gibi yenildim zamana."

- "BÖLÜNÜR çiçek tozlarına uykularım, tohum tutar her biri uykusuzluklara."

- "BÜTÜN sesleri toplayıp kilitledim sandığıma. Şimdi üretebilirim artık."

- "DİPLOMALARIM kayıp, benden habersiz."

- "DİŞİDİR, doğurgandır gece.. Gebedir yaratıya. Gündüz erildir yoldur."

- "DOLUDİZGİN hayallerim vardı, seninle dolu."


- "DUVARLARA ‘Seni Seviyorum’ diye yazanlar, bunu sevdiklerine söylemedikçe asla sevmiş olmayacaklar. . "

- "EN çok tren sesini severim."

- "ERTELENMİŞ randevular.."

- "GECEYLE gündüzün vedalaştığı saatler."

- "GİYİNEN yok bu yoksullukta, örtünmeye çalışıyor baldırı çıplaklar utancından.."

- "GÜNEYİN, Ege'nin yorgun sabahları, akşam üzeri gelir kendine.."

- "HANGİ merdiven vardır ki, yalnızca iniş olsun ya da yalnızca çıkış."

- "Hangi merdivenin basamakları, ‘en iyi yerde benim’, ‘En iyi yerdeyim ben’ diyerek övünebilir."

- "Hepimiz bir parça kirlilik katmışızdır hayata.. Temizleme zamanıdır şimdi."

Taslak İllüstrasyon, 12.06.2004
(Copyright: Muammer KOTBAŞ)



- "HER şey nemli!.. O kadar nemli ki, çürüyor ilişkiler, duygular."

- "HER şeyimi bıraktım Kıbrıs’ta.. Şimdi N’ere giderim bu halde. Benim ne işim var burada?"

- "HEYKELLER neyi bekler."   

- "İÇİNDEN Tren geçen şehirler gibi olmalı hayatlarımız.. Ki kolaylaşsın hayatlarımız.

- "KIZ, dalıp giden erkek arkadaşına dedi ki:
           “-Burada mısın?”
           “-Buradayım!” dedi arkadaşı ve düşündü: ‘Kim bilir nerelerdeyim aslında!’"

- "KİMSENİN duyamadığı saatlerin ‘kulağıyım’ ben."


- "KÖR bıçaklar dövüşü’ ile koparıldı dalından nice çiçekler."

- "MERDİVENLERİN her bir basamağıdır asıl bizi yürüten."

- "NASIL biri mi olmalı sevdiğin? ‘Suç ortaklığı’ yapar gibi bakabilmeli gözlerine, ‘İhbar edecekmiş’ gibi değil. 

- "O KADAR çok aldatıldı ki masumluğumuz !.."

- "O KADAR kalabalıktı ki çevre, çiçek verdi oğlan sevgilisine, fark etmedi kimse !.."

- "OTOGARDA bekleyenlerine koşan, şehirlerarası otobüstü aslında."   
 
- "SABAHIN en şefkate ihtiyacı olduğu saatler.."

- "SEN içimdeki çocuktun. Ama O’nu sen koparıp soldurdun."

- "SEVİŞMEKTEN yorgun düşmenin çok uzağına düşerim, uyandığımda her uykusuz gecemde."

Taslak İllüstrasyon, 2001
(Copyright: Muammer KOTBAŞ)

- "SICAĞA sarıldı soğuk.. ve şehvetle yok etti kendini, yeniden soğumak için diğer sıcaklara.

- "SİZ alın götürün beni çiçekler, ben hazırım her zaman."      
                        
- "SOMA’DA bir ‘İstiklal Caddesi’, çınlatır Beyoğlu’nun kulağını."

- "UYKU nedir bilir misiniz otogarlarda."


- "VÜCUDUMUZDAN atarken dışkı diye yediklerimizden kalanı pislik olarak, geride kalan biz ne kadar temiziz içten ve dıştan.      

- "YAĞMUR damlalarına bölünmüş radyasyonla yıkanırken biz; Sen Ankara Kalesine sığınıp, 
saklambaç oynayan kurnaz bir çocuk rolündeydin. Biz içtik her bir damlayı, umarsızca soluduk bu radyasyonlu havayı." 
                                                      
- "YAŞLI adam, 20 yaşındaki genç adama:                                                  
              ‘-Bu günlerini sakın unutma!’ dedi, ‘Gelecekte lazım olacak sana’ 
              ‘-Neden?’ diye sordu genç adam.       
              ‘-20 yaşındakileri daha iyi anlayabilmen için.’"


Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski