Pazar Notları.. "Verilen İki Ödülü Kabul Etmedim."

Pazar Notları.. "Verilen İki Ödülü Kabul Etmedim."


On yıldır hiçbir sanat kokteyline gitmiyorum, bunlar fantazi şeylerdir, bu böyle devam edecek. Yetenek hiçbir zaman ödüllendirilemez, eğer ödüllendirilecekse, ödül verecekler en az ödüllendirilen kadar bu hususta yetenekli olmaları gerekir. 

Bu resimlerimin konusu figürler; milyarlarca figür çizmek ihtiyacını hissediyorum, bu hususta İnsan figürleri bittiği zaman Hayvan figürlerine geçmek istiyorum, çünkü Hayvanlar İnsanların akılsız arkadaşlarıdırlar, onları sevmek gerekir. 


İsmet BİLEN'in "Negatif 2001 Resim Sergisi" hakkında Düşündükleri

5 yaşından beri resim çiziyor, Ege Üniversitesi Pazarlama ve Reklamcılık Yüksek Okulu son sınıf terk (Sınıf geçtiği iyi ders notları yazılı formları ana çizelgeye geçirilmeden, öteki arkadaşlarının imtihan kağıtlarıyla birlikte SEKA kağıt Fabrikasına satılmasından dolayı.) İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Terk. (Yetenek imtihanlarını kazandı, kendini yeteneksiz addettiği için okumadı.)


"Hiç bir zaman, bir Güzel Sanatlar Fakültesini okumayı da düşünmüyorum. Sanat kokteyl kavramlarına, sanat seçici kurullarına ve sanat yarışmalarına, ödüllere karşıyım. Heykel dalında aldığım tek ödülü denize attım, verilen iki ödülü kabul etmedim.

Ben ressam ve sanatçı değilim, Resim de çizmiyorum, resim çizmek kendiliğinden oluşur, hiçbir zaman zorla oluşturulamaz. Oryantal dansözler bile göbek atmayı iki yılda öğrenir, iki günde dans öğrenip raks etmez. Bu husus sanat seçici kurullarının yeteneksizliğini gösterir.
"Hiç bir zaman, hiçbir şekilde hiçbir sanat seçici kuruluna girip bir sanat sergisi açmayı düşünmüyorum.


On yıldır hiçbir sanat kokteyline gitmiyorum, bunlar fantazi şeylerdir, bu böyle devam edecek.
Yetenek hiçbir zaman ödüllendirilemez, eğer ödüllendirilecekse, ödül verecekler en az ödüllendirilen kadar bu hususta yetenekli olmaları gerekir.

Bu resimlerimin konusu figürler; milyarlarca figür çizmek ihtiyacını hissediyorum, bu hususta İnsan figürleri bittiği zaman Hayvan figürlerine geçmek istiyorum, çünkü Hayvanlar İnsanların akılsız arkadaşlarıdırlar, onları sevmek gerekir. 

Resimlerim Fiğürsel bir sanat akımı değildirler, benim resimlerimdeki insan fiğürleri birgün denize atlayıp intihar edebilirler, zaten bu günlerde resimlerimde çizdiğim insanların canları çok sıkılıyor.

Resimlerimdeki canları ve dizayn ruhları sıkılan fiğürlerimdeki renk armonisi hiçbir zaman pişmemiş salt renklerdir. 

Ben tuvalime üst üste durmadan İnsan Fiğürleri çizerim, en altta kalanın canı çıkar.
Bu resim sergimde yirmi adet yağlıboya resmimi sergiliyorum.

Benim resimlerim ve Heykellerim bir isyan içeriğini taşır, kırılır, dökülür, yırtılır, yakılır, tekrar yapılır, daha güçlüsüyle, daha iyisiyle, daha mükemmeliyle, daha kalabalık İnsan Fiğürleriyle... Çünkü yaşayan canlılar ölürler, sonra daha kalabalık olarak doğarlar.

Bı sergimdeki tüm eserlerimi sergi sonunda paramparça yapmayı düşünüyorum, çünkü resmindeki insanların zelzele geçirmeleri hoşuma gidiyor, geçirdikleri zelzele şiddeti: 99, fakat buna rağmen onlar hala yaşamaya devam ederler.  

Diteceksiniz ji; eserlerimi neden kırıyorum, yakıyorum, heykellerimi denize atıyorum, bu bir isyan, çünkü benim resmimdeki Heykel ve Rolief'imdeki insanlar isyan ediyorlar, ismini daha henüz koyamadığım bir şeylerin isyanlarını yaşıyorlar, evet isyan, herşeyiyle tam bir isyan bu...

Ben hiçbir zaman bir İsmet BİLEN değilim, amacım İsmet BİLEN'i öldürmek ve İsmet BİLEN'siz resim ve heykeller yapmaktır. "
---


21 yıldır arşivimde saklıyordum..

Yukarıdaki yazıyı, bana ilginç ve absürd geldiği için 21 yıldır arşivimde saklıyordum. O satırları kaleme alan isim, ressam-heykeltıraş İsmet BİLEN. 

Kimdir, nasıl bir sanatçıdır? Hakkında tanımlayıcı bir bilgi edinememiştim. Çünkü 21 yıl önce İnternete ulaşmak pek kolay değildi. Google henüz daha 3. yaşındaydı. Araştırmaya fırsat olmadan, yazı arşivimin derinlerinde uykuya terkedildi. 

"Çok İsmet BİLEN var..

21 yıl sonra uyandırdığımda, hemen sanatçıyı Google'dan araştırdım. Epey bilgi edinebildim.
Ve öğrendim ki, 
geçen sürede soyadına "X" i eklemiş. "Çok İsmet BİLEN var; X'le kendimi ayırt etmeye çalıştım... " diyor bir röportajında.

İsmet BİLEN her şeyiyle kendine özgü, tavizsiz. Kavgası sanatıyla.. yaratım kavgası onunkisi. O'nu anlatmayacağım uzun uzadıya.. Yazımın konusu, arşivimdeki O'na ait yazı ile 21 sonra karşılaşmış olmam. 

Röportajından beğendiğim bir diyalogla bitirmek isterim;

"Resim sanatına gönlünü kaptıranlara hangi tavsiyelerde bulunmak istersiniz?"
"Gönül, resim sanatına kaptırılamaz, sonradan muslukçu olunur fakat sonradan Van Gogh olunmaz, ya varsın, ya yoksun...  "


İsmet X Bilen Kimdir?

İskenderun doğumlu olan sanatçı, yaklaşık 50 yıllık üretim sürecinde 61 kişisel, 5 karma sergiyle sanatseverlerin ilgi odağı olmuştur. İsmet X Bilen’in Resim, Heykel, Seramik ve Rölyef alanındaki özgün çalışmaları gerek yurtiçinde ve gerekse yurtdışında çeşitli koleksiyonerler tarafından izlenmektedir. 

Sanatçı özellikle figüratif alanda ürettiği eserlerinde, yazılı eserlerde sıkça rastlanan duygu ve düşünce yoğunluğunu tablolarına aktarmaya gayret etmiştir. 

Ressam İsmet X Bilen’in 1963 yılında başlayan sanat serüveninde yer verdiği, insanın kendisi ve doğa ile olan çatışmasındaki tüm pastoral duygu, düşünce, algıların ve renklerle olan diyaloğu devam etmektedir.

Röportaj / Youtube >



  Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski