Genco ERKAL Anısı ve Çizimler

Oyunun sahnelendiği gün oradaydım. Değerli ustayı yakından görmenin heyecanını yaşarken, bu şansı elde etmiş olmaktan da mutluyduk.

Yayın Tarihi: 04 Ağustos 2024, Pazar

Muammer KOTBAŞ

Tiyatro ve sinema oyuncusu, Dostlar Tiyatrosu kurucusu Genco ERKAL'ı 31 Temmuz 2024'de 86 yaşında yitirdik. Önemli bir sanatçı, işini severek yapan, üretken ve donanımlı bir kişilik olarak geçti bizlerin yaşamımızdan. 

Genco ERKAL, Nikolay GOGOL'un "Bir Delinin Hatıra Defteri" adlı oyunu 1965, 1992 ve 2014'de farklı yorumlarla sahneledi. Trabzon'da bulunduğum 1992'de bu oyunla turneye gelmişti. Eski eşimin Trabzon Devlet Tiyatrosu'nda suflöz ve oyuncu olarak görev yaptığı yıllardı. Oyunun sahnelendiği gün oradaydım. Değerli ustayı yakından görmenin heyecanını yaşarken, bu şansı elde etmiş olmaktan da mutluyduk.


Sahnede kalmak..

Oyunun sonuna doğru, kulis ve sahne arkasına geçtim. Az sonra oyun bitti, Genco ERKAL yoğun alkışlar eşliğinde seyirciyi uzun süre selamladı. Ardından spot ışıklar kapatıldı ve usta sahne çıkışına yöneldi, durdu. Hemen sahne gerisinden kendisini görüyordum. Endişeli bir-iki adım attı beklemeye başladı. Her taraf karanlıktı fakat, O'nun açısından daha karanlıktı çünkü spot ışıklar altında kalmış gözleri şimdi var olan karanlığa alışamamıştı. Oradaki sahneye yabancı oluşu da ikinci bir etken olarak üçüncü adımını atmasına engel oluyordu.

Genco ERKAL
(28 Mart 1938 - 31 Temmuz 2024)

El yordamıyla gitme isteği olmasına rağmen o sahne karanlığından dışarı çıkamamıştı. Bütün bunlar bir-iki dakika içinde yaşanıyordu. O'na en yakın orada ben vardım. Hemen duruma müdahale ettim. "Hocam, gelin bana doğru!" dediğimde sesim yol gösterici oldu. Bana doğru yaklaşınca elinden tuttum. Önce sahne dışına sonra kulise yönlendirdim. Teşekkür etti ve "Yoksa çıkamayacaktım oradan!.." dedi.

Yokluğu büyük boşluk..

Karikatürcü Behiç AK'ın eserini ve Karikatürcü Turhan SELÇUK'un 'Abdülcanbaz' çizgi romanını sahneye uyarlamış olan bu büyük ustanın yeri doldurulur mu bilinmez. Ancak yokluğu büyük bir boşluk yaratacaktır sanat dünyamızda.

(Çizgi: Behiç AK)

(Çizgi: Ekrem BORAZAN)

(Çizgi: Gürbüz Doğan EKŞİOĞLU)

(Çizgi: Emirhan PERKER)

(Çizgi: Gürbüz Doğan EKŞİOĞLU)

(Çizgi: Zafer)

(Çizgi: Hakan EKEN)

(Çizgi: Muammer KOTBAŞ)

(Çizgi: Halit KURTULMUŞ)

(Çizgi: Firuz KUTAL)

(Çizgi: Hayati BOYACIOĞLU)

(Çizgi: Kemal GÖKHAN)
(Çizgi: Birol ÇÜN)

(Çizgi: Ercan AKYOL)

(Çizgi: Ercan AKYOL)



Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından hazırlanmıştır.
Daha yeni Daha eski