Karikatürüm, Bir Dost Karikatürcünün Adıyla Finalde

Karikatürüm, Bir Dost Karikatürcünün Adıyla Finalde


Fas'ta düzenlenen 6. Uluslararası Karikatür Yarışması'nın (6th International Cartoon Competition 2023 Morocco) finalistleri belli oldu. Karikatürüm finale seçilen yapıtlar arasında. Ancak bu defa küçük bir hata ile..

Son katılım tarihi 16 Kasım olan yarışma bu yıl iki bölümde düzenlendi. Karikatür bölümünün konusu "Yapay Zeka- İnsanın Dostu Mu, Düşmanı Mı?" başlığını taşırken, portre karikatür bölümünün konusu Karikatürcü BOUHALI HAMID'in Hicivli Portresi"ydi.

Karikatür bölümünde Türkiye'den Ali Hakan ALAN, Fahriye CITAKLI, Hikmet CIL, Ismail KAR, Mehmet ZEBER, Muammer KOTBAS, Mustafa YILDIZ, Oguz GUREL, Onder ONERBAY ve Serpil KAR yer alırken; karikatür portre bölümünde Ayten KÖSE, Eda UZUNOĞLU, İsmail KAR ve Kamran SOKHANPARDAZ isimleri bulunuyor.

Finale kalan karikatürlerin bir arada olduğu katalog yayımlandı ve benim karikatürüm bu kataloğun 30. sayfasında yer alıyor. Fakat karikatürün altında benim adım yerine değerli karikatürcü dostum Mehmet ZEBER'in adı yazılmıştı. 


İlk şaşkınlığı atlatınca, anlaşılıyor ki, yarışma organizasyonu tarafından küçük bir hata sonucu isim değişikliği olmuş. Bunun normal bir durum olduğunu kabullenmek gerek. Çünkü hatalar fark edildiğinde, çözüme  de dönük aşamaya geçilmiş demektir.

Kataloğun 31. sayfasında yani benim karikatürümün hemen yan sayfasında Mehmet ZEBER'in çizimi kendi ismiyle yer alıyor. Karikatürüme ismiyle konuk olan değerli çizer dostuma buradan şunu söyleyebilirim: "Karikatürüme hoşgeldin Mehmet ZEBER". 

İmzalarımızı taşıyan karikatürlerimizin final sonrası yolculuğunda başarılarının sürmesini temenni ederken, yanlışlığın da düzeltileceğini umuyoruz.

Bir küçük hatanın esprisini de yaparak bir anı bırakmak istedim. 
Mehmet ZEBER dostuma esenlikler diliyorum..


Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından hazırlanmıştır.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski