Komikli Medya (18).. Tamam Aşkım!

Komikli Medya (18).. Tamam Aşkım!

Bir konu ile ilgili yabancı bir web sayfasını ziyaret ettim. Dil çevirisi olduğundan Türkçe'ye çevirdim hemen. Sayfa altındaki çerezlerle ilgili uyarı penceresini kapatmak istedim. Fakat o da ne? 
Şıklardan biri (koyu renkli ve kabul edilmesi için tıklanacak kutucuktaki yazıyı görünce çok


Komikli Medya (18).. Tamam Aşkım!..

"Komik Kalemler"
(Taslak Grafik İllüstrasyon: Muammer KOTBAŞ, 16 ekim 2002, Trabzon)
©   Copyright, KotbasArtColors
-----

      Tamam aşkım..      


Bir konu ile ilgili yabancı bir web sayfasını ziyaret ettim. Dil çevirisi olduğundan Türkçe'ye çevirdim hemen. Sayfa altındaki çerezlerle ilgili uyarı penceresini kapatmak istedim. Fakat o da ne?
Şıklardan biri (koyu renkli ve kabul edilmesi için tıklanacak kutucuktaki yazıyı görünce çok şaşırdım. "Tamam" veya "Kabul Ediyorum" yazısı yerine "Tamam Aşkım" sözcükleri yazılıydı. Otomatik çeviri hatası olarak kabul edelim.. Ancak sayfayı düzenleyenlerin oraya hangi sözcüğü yazdıklarını bilemiyoruz. Ondan da kaynaklanmış olabilir.



Ben bu "Tamam Aşkım"ı üzerime almak istemedim. Derhal çeviriden sayfayı orijinaline (Fransızca'ya) döndürdüm. Uyarı sözcüğü bu defa "OK" olarak güncellendi.

Bu kez onay sözcüğü "OKAY" olarak gözüküyordu. Daha fazla zaman kaybı yaşamamak için konuyu orada kattım. 


Aradan 3 ay geçti ve ben bu satırları yazarken tekrar inceledim sayfayı. Merak işte!.. 
Yine "'Tamam Aşkım' yazacak mı bakalım?" Başka dahiyane bir sözcük ya da doğrudan farklı mesaj verecek mi? Hatta daha da ileri gidip, "Bekle geliyorum Aşkım!.." da yazabilirdi. Bu hislerle sayfayı yine Türkçe'ye çevirdim. Yazan sözcük "Tamam"dı..
----- 


      Şimdi büyüdüm..      

Dinleyici kendi doğrusunu yansıtmış, muhatabı gayet olumlu karşılamış.. 
İşte özlediğimiz fotoğraf. Yaşam devam ediyor, herkes kendi işini yapsın!..
-----

      Yemek saati..      


Bu amca isterse lokantada yemek yiyebilir, internetten yemek siparişi verebilir. 
Fakat seçim zamanı, sipariş veremeyenler için bu pozu vermektedir. 
Bu da O'nun için basit bir eylem.. Oysa kendisinden daha zor konularda daha gerçekçi görüntüler vermesi de beklenmiştir. 
Neyse, eleştiriye açık bir kişilik olarak kabul ederek, kendisini daha fazla yormayalım..
-----


      Kutlama..      


Yukarıdaki fotoğraftaki amca; spor başarılarını Twitterx'de başarıyla kutlayan ilk kişilerden.. 
Bu yönüyle, enflasyondan bunalanların en çok ilgisini çeken bir gündem haline gelmesi, toplumsal gerilimi de azaltmasıyla dikkati çekiyor. 
Kadın voleybolcuların şampiyon olduğu ilk dakikalarda, güçlü espri anlayışıyla bir Twitterx kullanıcısı mizahını yapmış hemen.. 
-----  

      Durum budur..      


Bu beyfendi de (halkın vekili), halkın aleyhine olan bir konuda yorum yapmış.. Oysa bu yorumu halk her yerde (evde, kahvede, cafede, sokakta vb.) zaten söyleyip, söylenip duruyor. Yani demek istiyor ki "durum budur, çözüm tek yoldur.
.Çözümü kim bulacak, çözüm için kim çalışacak? Tabi ki VEKİL.. Fakat O ne yapıyor. Çözüm için en önde, en ileride olması gerekirken, halkın yanına gelerek halkla birlikte karşı mahalleye sesleniyor. Eee, sonuç?.. Herkes önündeki olanı yemeye devam ediyor.. "Tamam aşkım!.."
-----


     Haftanın Fotoğrafı..     
Kravat Bağlamaya Son!..

(Fotoğraf: Muammer KOTBAŞ, 20 Şubat 2011, Ankara)

-----

 

Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski