Pazar Notları (41).. Nasıl Hazırlıklı ve Pratik Olunur?

Pazar Notları (41).. Nasıl Hazırlıklı ve Pratik Olunur?

Yedik, içtik, dans ettik, eğlendik.. derken bir ara ev sahibi; oda kapılarından birinin yağsızlıktan sürekli gıcırdaması ve rahatsız edici hali nedeniyle bizden özür diledi. Oysa bu her evde yaşanabilecek dönemsel bir problemdi. Böyle durumlarda ben evde pratik olarak, bir parça pamuk



Minibüsle Mersin'den (İçel) Adana'ya gidiyorum. Hareket ettik, yaşlıca bir adam ücretleri toplamaya başladı. Muavinin yaşlı, şoförün ise çok genç olması dikkatimi çekmişti. Ben bu doğrultuda düşünürken ücretler de toplanmıştı. 

Fakat araba sağa yaklaşıp durdu. Ücretleri toplayan yaşlı adam da indi. Şoför de indi. Yaşlı adam direksiyona geçti, arabayı çalıştırdı ve az önce arabayı süren genç şoförü orada bırakıp yolumuza devam ettik

(Taslak İllüstrasyon: Muammer KOTBAŞ, 10 Haziran 2004)
 ©   Copyright, KotbasArtColors

Pazar Notları (41).. 
Nasıl Hazırlıklı ve Pratik Olunur?

Hazırlıklıysan hediyeni al!..

Bazen radyolar yayınlarını; yerleşik stüdyolarının bulunduğu radyo binalarının dışında yaparlar. 

Canlı yayın araçlarıyla açık alanlarda canlı yayınlar gerçekleştirirler. Sürekli dinleyicisi olduğum özel radyolardan biri; sponsorlarının da katkılarıyla çeşitli il ve ilçelerde zaman zaman mobil araçlarıyla canlı yayınlar yapıyorlar.

Böylelikle, dinleyicilerle daha samimi birliktelik sağlanırken, bir yandan da sponsorların hediyelerinden sunmuş oluyorlar. Bunu yaparken kura çekmiyor, çekiliş yapmıyorlar. ya ne yapıyorlar?


Yayın yaptıkları mobil aracın bulunduğu yeri radyodan duyurup, dinleyicilerin bir şey yapmasını istiyorlar. Biraz daha açayım.. Civardaki dinleyicilerden yanlarında bir şey, bir nesne (örneğin, olta iğnesi, zarf açacağı, fındık kıracağı vb.) getirmelerini istiyorlar. Söyleneni getirecek ilk üç kişiye sponsor hediyeleri veriliyor.

Çoğu kimse alakasız nesneleri üzerinde taşımayacağı için, bir şekilde veya tesadüfen üzerinde bulunduran ve mobil radyo aracına yakın ise, hemen gittiğinde şanslı kişi olarak hediyesini alabiliyor. İşte hazırlıklı ve pratik olmak böyle bir şey.
-----

(Taslak İllüstrasyon: Muammer KOTBAŞ, 3 Haziran 2004)
 ©   Copyright, KotbasArtColors

Kapı gıcırtısına çözüm..

Yıllar önce tiyatro oyunculuğu yaptığım yıllarda bir gösterimiz sonrasında, rol arkadaşlarımızdan biri bizi evine davet etmişti. 

Yedik, içtik, dans ettik, eğlendik.. derken bir ara ev sahibi; oda kapılarından birinin yağsızlıktan sürekli gıcırdaması ve rahatsız edici hali nedeniyle bizden özür diledi. Oysa bu her evde yaşanabilecek dönemsel bir problemdi. Böyle durumlarda ben evde pratik olarak, bir parça pamuk üzerine döktüğüm sıvı yağ ile kapı menteşelerin arasına sürerek gıcırtıyı uzun süreliğine gidermiş olurum.

Misafirlikte aklıma sıvı yağ gelmedi. Daha doğrusu yağ, pamuk.. uğraşmak istemedim. Anında aklıma pratik bir çözüm geldi. Çantamda çizim malzemeleri kalem kağıt vb. yanında küçük bir makas, kretuar, karton falçatası.. gibi kırtasiye malzemeleri de olurdu. 


Fakat bunların haricinde ülkemizde çok iyi bilinen bir markanın küçük tüplü basit bir kremi de bulunuyordu. Kendim için kullandığım bu krem geldi aklıma.. Ev sahibi kadına;
- "Tamam! Şimdi bu gıcırtı problemini ben halledeceğim. Ve bu akşam bizi rahatsız etmeyecek"... dedim. 

Evde sıvı yağ, pamukla yaptığım işlemi burada bir parça kremle yaptım. Kapının menteşelerine sıktım ve kapıyı ileri geri bir kaç kez hareket ettirerek kremi iyice menteşeye yedirdim. Menteşe içine nüfuz ettikten 2 dk. sonra kapının rahatsız edici gıcırtı sesi yok olmuştu. Kadın bu yöntemi düşünemediği, aklına gelmediği için benim hazırlıklı ve pratik çözümüm çok hoşuna gitmişti. Basit bir el-yüz kreminin başarısı karşısında kahkahalarla gülmüştü.
-----

Şekeri olan var mı?

Bir Pazar günü akraba ziyareti nedeniyle ilçeye yolculuk için hazırlanırken, hızlıca çok az kahvaltı edebildim.. Yanıma da yiyecek bir şey almadım, gerek duymadım.. Tansiyonumun, şekerimin düşme olasılığına karşı bayramlık şekerlerden 2-3 tane aldım. Bana yeterdi.

Belediye otobüsüyle şehir merkezinden ilçeye ziyaret 45 dakika. Seyahatin 20. dk.'sında otobüste kilolu, 25 yaşlarında genç erkek, biraz yüksek sesle rastgele konuşmaya başladı. Bir süre sonra yolculara;


- "Şeker var mı?" diye istekte bulundu. 
- "Yok!" dediler. 

Fakat ben o anda ne istediğine tam emin olamamıştım. Sonunda yanımdaki boş koltuğa oturdu. İsteğini umutsuz bir sesle bir de bana iletti. Kan şekerinin düştüğünü ve şeker olup olmadığını sordu. Yanıma aldığım şekerden çıkarıp verdim. Sakinleşti. Gereksiz sesli konuşmaları bıraktı. Yer değişikliği istedi, yaptık. Seyahatin geri kalanında pencere kenarından dışarıyı seyrederek tamamladı. 
İşte bazen yanımızda öyle şeyler taşırız ki, gereksiz gibi görülse de hiç umulmadık bir yerde o nesne çok büyük bir anahtar görevi görür.
-----

Paraları kim topluyor..

Minibüsle Mersin'den (İçel) Adana'ya gidiyorum. Hareket ettik, yaşlıca bir adam ücretleri toplamaya başladı. Muavinin yaşlı, şoförün ise çok genç olması dikkatimi çekmişti. Ben bu doğrultuda düşünürken ücretler de toplanmıştı. Fakat araba sağa yaklaşıp durdu. Ücretleri toplayan yaşlı adam da indi. Şoför de indi. Yaşlı adam direksiyona geçti, arabayı çalıştırdı ve az önce arabayı süren genç şoförü orada bırakıp yolumuza devam ettik. 

Şaşırmıştım. Neyse ki işin aslını öğrenmem çok zaman almadı. Ücretleri toplayan yaşlı kişi
aslında minibüsün sahibi ve şoförüydü. Güvensizlikten kaynaklı olacak ki, ücretleri bizzat kendisi topluyor; toplama süresince de aracı, bu işten para kazanan geçici şoför kullanıyor. Yolda inen geçici şoför bir şekilde yeniden durağa dönüyor ve işine bu şekilde devam ediyor.

Bu örnek de, kazancını güvence altına almanın hazırlıklı ve pratik bir yolu.
-----  

(Taslak İllüstrasyon: Muammer KOTBAŞ, 10 Şubat 2004)

Pakette ne var?

Yine bir minibüste iken tanık olduğum pratik bir örneği aktarayım. Duraktan hareket ettikten bir durak sonra yolcu var mı diye duran minibüsün yanına elinde küçük bir paketle gelen adam, şoförle bir şeyler konuştu. Az sonra da araç yoluna devam etti.

Şoför yan tarafta oturan yolcuya o konuşmanın içeriğinden söz edince ben de gerçeği öğrenmiş oldum. Minibüslerde yeni fiyat belirlendikten sonra, para üstü için madeni para sıkıntısı çekilmeye başlanmıştı. İşte şoförle konuşan o kişinin elindeki pakette 1TL madeni paradan 90 adet vardı ve bunu 100TL'ye şoförlere satıyordu. 

O günün sorununa odaklanmış, basit çözümle kazanç elde eden, hazırlıklı ve pratik bir girişimci örneği.  

Genel anlamda hazırlıklı ve pratik çözüm odaklı olabilmek, problemleri de hafifletiyor. Fakat bu durum bazen şans bazen tesadüflerle gerçekleşiyor. Önemli olan o anlık sorunları çözüme kavuşturabilmek.


Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından derlenmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski