Japonya'daki Bu Festivale Ne Zaman Katıldım? Hangi Tarihte Eser Gönderdim?

Japonya'daki Bu Festivale Ne Zaman Katıldım? Hangi Tarihte Eser Gönderdim?


Japonya'dan 15 Ocak'ta gelen e-Postada yer alan açıklamanın Türkçe çevirisini aşağıda yayımladım. Etkinliğin planlama departmanı Risa GOTO'nun yazdıklarından anlıyoruz ki, çeşitli etkinlik, sergi  ve albüm konularına değinmiş. Benim eserlerimin sergilendiğini ve bir albüm gönderildiğini de belirtmiş. 

Buraya kadar olanlar için 'güzel gelişmeler' diyoruz. Fakat bu sayfada konuya değinebilmek için 'ne zaman, hangi tarihte, hangi konuda, kaç eser göndermişim?' diyerek arşivlerimi, e-Postalarımı, yarışma kuralları için karikatür haber sayfalarının yarışma arşivlerini ayrıntılı inceledim, bir kanıt bulamadım.


Muammer KOTBAŞ

Japonya'dan 15 Ocak'ta gelen e-Postada yer alan açıklamanın Türkçe çevirisini aşağıda yayımladım. 

Etkinliğin planlama departmanı Risa GOTO'nun yazdıklarından anlıyoruz ki, çeşitli etkinlik, sergi  ve albüm konularına değinmiş. Benim eserlerimin sergilendiğini ve bir albüm gönderildiğini de belirtmiş. 


Buraya kadar olanlar için 'güzel gelişmeler' diyoruz. Fakat bu sayfada yazı konusuna değinebilmek için 'ne zaman, hangi tarihte, hangi konuda, kaç eser göndermişim?' diyerek arşivlerimi, e-Postalarımı, yarışma kuralları için karikatür haber sayfalarının yarışma arşivlerini ayrıntılı inceledim, bir kanıt bulamadım. Sadece 2020 yılında yapılan "Nippon'un En İyi Karikatürleri" festival duyurusuna rastladım. Son katılım tarihi 21 Ağustos 2020 olan. 

Onun dışında hiçbir bilgiye ulaşamadım. 

Kemal SUNAL'ın "Umudumuz Şaban" filminden o bilinen sahne..

Sonuçta, Kemal SUNAL'ın "Umudumuz Şaban" filmindeki Şaban'a döndüm;

Ben bu festivale ne zaman katıldım? 
Hangi tarihte eser gönderdim? 
Hangi e-Posta ile postaladım? 
Ne çizdim?.. 

Aradım-taradım, gerekli doküman ve bilgi edinemedim.
E, madem bana departman bilgi göndermiş, o halde; 

Katılmışsam katılmışımdır!
Bilgilendirildiğime göre, katılmışımdır!
Ama katılmamış da olabilirim!
Onlar yanlışlıkla yazmışlardır!
Görünen e-Posta, uzakta değildir!..

Öyle anlaşılıyor ki, mailde sözü edilen albüm gelirse, birçok kör nokta benim açımdan aydınlığa kavuşacak. 

Bu konuda olabilecek bir gelişme ile ilgili de yazı yazacağımı belirteyim. 💖


Bana ulaşan e-Postanın çevirisi;

"Sevgili Bay veya Bayan,

Burası "Nippon'un En İyi Karikatürleri"nin sekreteryasıdır.
Çalışmanızı Uluslararası Karikatür Festivali'nde sergilediğiniz için teşekkür ederiz.

Çalışmalarınızın kataloğu Aralık ayında gönderildi.
Bazılarınız onları zaten almış olabilir.

15 Ocak 2023'te bana gelen e-<posta

Uluslararası posta zaman alır, bu nedenle henüz almadıysanız lütfen biraz bekleyin.

Bugün sizleri mizah işimizin sonbahar festivali olarak her Kasım ayında Plaza North'ta düzenlenen "Saitama'da Uluslararası Karikatür Festivali" ve "Saitama Şehri Mizah Fotoğraf Yarışması Karma Sergisi" ile tanıştıracağız.

2022 yılında yine mizah dolu karikatür ve fotoğraflarınızın yanı sıra çalışmalarınızı da sergiledik.
Bu sergiyi YouTube'da yayınlıyoruz, bu yüzden kontrol ettiğinizden emin olun!"


-> Saitama'da Uluslararası Karikatür Festivali
Her yıl Japon ve uluslararası karikatürcülerin çalışmalarını hem challange hem de serbest stil çalışmaları şeklinde sergiliyoruz.
Bu yılın konusu "Simbiyoz" idi.

-> Saitama Şehri Mizah Fotoğraf Yarışması
Bu yıl Japonya'nın dört bir yanından çok sayıda başvuru aldık ve bunlar arasından seçilen kazananları görme fırsatı bulduk.


Eşzamanlı Etkinlikler

37. Saitama Şehri Kitazawa Rakuten Manga Grand Prix" Kazanan eserler.

Manga Koshien Yarışma Sergisi.

Demiryolunun açılışının 150. yıl dönümü anısına "Demiryolu Kasabası Omiya: Demiryolu Fotoğrafları", "SL Model Sergisi", "Demiryolu Çizim Panoları" vb.

Demiryolu Çizim Panelleri" ve daha fazlası...

Çalışmalarınız Japonya'nın çok uzaklarındaki Saitama Eyaletindeki birçok kişi tarafından seviliyor ve takdir ediliyor.
Uluslararası Karikatür Festivali'ne verdiğiniz sürekli destek için teşekkür ederiz.

The Best Cartoons of Nippon PLAZA NORTH, Saitama şehrinin yönetim ofisi
KUZEY PLAZA, Saitama şehri
Risa GOTO
Planlama Departmanı



 

Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski