Twitter'da Bir Hesabım Yok. Bu Sahte Hesabı Açan Kim?

Twitter'da Bir Hesabım Yok. Bu Sahte Hesabı Açan Kim?


Pek fazla olmayan bu paylaşımları arşivim için toplayıp ayrılacakken, 'kişiler' başlığında adıma ait bir Twitter hesabına rastladım. "Acaba önceden ben mi bu hesabı açıp, sonra açtığımı unutmuştum?" Oysa benim kendi adıma bir Twitter hesabım olmadığı geldi aklıma. Hesabın açıldığı tarihi inceleyince de Şubat 2022'de açılmış olduğunu gördüm.

Şimdilik bu sahte hesap sahibiyle irtibata geçmedim. Başka bir hesap üzerinden Twitter'a şikayette bulundum, sahte olduğuna dair. Bakalım ilerde adıma sorun çıkaracak bir girişimde bulunur mu? Burada yazdıklarımı belge kabul edersek, ben de gerekli yasal işlemleri başlatma yönünde haklarımı saklı tuttuğumu belirteyim. 

(Adımı kullanarak açılmış "Cem KOSKA346" isimli Twitter hesabı)

Muammer KOTBAŞ

Öncelikle belirteyim ki, Twitter ortamında benim adım-soyadımı kullanarak açtığım bir kullanıcı hesabım yok. Fakat benim adımı ve soyadımı kullanarak açılmış bir hesap var.  Hesabı açanın gerçek kimliği şimdilik bilinmiyor ne yazık ki.  


Bir önceki "Twitter'da Çizimlerimi Kimler Paylaşmış" başlıklı yazımda; en eskisi 2011 tarihli olan, paylaşılmış Tweet'lere rastladığımı anlatmıştım. Sayıca fazla olmasalar da, paylaşılan karikatürlerin önemli bir bölümü gündeme dair çizmiş olduğum karikatürlerdi.

Tesadüfen merak ederek araştırdığım bu konuda, arşivime alabileceğim Tweet'leri derledim.
Twitter'da karikatürlerimi paylaşmadığım için, web sayfamda ya da Instagram'da yer verdiğim karikatürlerimi başkalarının paylaşmış olabileceği üzerinde de pek durmamıştım.

,
Pek fazla olmayan bu paylaşımları arşivim için toplayıp ayrılacakken, 'kişiler' başlığında adıma ait bir Twitter hesabına rastladım. "Acaba önceden ben mi bu hesabı açıp, kullanmayıp, sonra açtığımı unutmuştum?Oysa benim kendi adıma bir Twitter hesabım olmadığı geldi aklıma. Hesabın açıldığı tarihi inceleyince de Şubat 2022'de açılmış olduğunu gördüm.

(Cem KOSKA Twitter hesabı, 2013)

Peki, adı benimle aynı bir kişi olamaz mı? Olabilir. Ancak bugüne kadar karşıma hiç çıkmadı aynı isim. Bir de hesabın e-Mail uzantı adresi "Cem KOSKA 346" olarak alınmış. Yani adı farklı olan başka bir kişiyi tanımlıyor. Arama kutusuna bu e-Mail'i yazınca sadece 2 hesap çıkıyor. Biri "Cem KOSKA" hesabı. 2013'te açılmış ve o yıl dışında paylaşımda bulunmamış. Diğeri "346" uzantılı "Muammer Kotbaş" hesabı. Hesap "korumalı". Paylaşımlarını herkese kapatmış. Görünen bu..


Şimdilik bu sahte hesap sahibiyle irtibata geçmedim. Başka bir hesap üzerinden Twitter'a şikayette bulundum, sahte olduğuna dair. Bakalım ilerde adıma sorun çıkaracak bir girişimde bulunur mu bu bilinmeyen şahıs? Burada yazdıklarımı belge kabul edersek, ben de gerekli yasal işlemleri başlatma yönünde haklarımı saklı tuttuğumu belirteyim. 

İlgili Konu:

 

Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski