Twitter'da Çizimlerimi Kimler Paylaşmış

Twitter'da Çizimlerimi Kimler Paylaşmış

Twitter'da önceki yıllarda paylaştığım bir Tweet'imi, Tweet'de adı geçen karikatürcü arkadaşım yıllar sonra beğenip paylaşınca haberim oldu. Anımsadığım bir paylaşımdı. Nasıl olduysa onun karşısına çıkmıştı bu paylaşımım. Ya kendisi merak ederek araştırmış ya da


Twitter'da önceki yıllarda paylaştığım bir Tweet'imi, Tweet'de adı geçen karikatürcü arkadaşım yıllar sonra beğenip paylaşınca haberim oldu. Anımsadığım bir paylaşımdı. Nasıl olduysa onun karşısına çıkmıştı bu paylaşımım. Ya kendisi merak ederek araştırmış ya da gören bir dostu kendisini bilgilendirmişti.

Ben de merak ederek, beni ilgilendiren ve bana ait Twitter'da acaba neler var, karşıma neler çıkar? diye kısa bir zaman ayırıp, arama kutusuna yazdım adımı soyadımı ve arattım. Karşıma; bazılarını hemen hatırladığım bazılarını paylaştığımı unuttuğum fakat görünce hatırladığım birkaç çizimim ile benimle ilgili yazılanlar çıktı.


Twitter'da Çizimlerimi Kimler Paylaşmış

Twitter'da önceki yıllarda paylaştığım bir Tweet'imi, geçtiğimiz günlerde karikatürcü bir arkadaşım retweet yaptı. Tweet'de  kendi adı geçiyordu. Anımsadığım bir paylaşımdı. Yıllar sonra nasıl olduysa onun karşısına çıkmıştı bu paylaşımım. Ya kendisi  araştırırken bulmuş ya da gören bir dostu kendisini bilgilendirmişti.


Ben de merak ederek, beni ilgilendiren ve bana ait Twitter'da acaba neler var, karşıma neler çıkar? diye kısa bir zaman ayırıp, arama kutusuna yazdım adımı soyadımı ve arattım. Karşıma; bazılarını hemen hatırladığım bazılarını paylaştığımı unuttuğum fakat görünce hatırladığım birkaç çizimim ile benimle ilgili yazılanlar çıktı.

28 Ekim 2014'de yaşanan Ermenek maden kazasında yaşamı nı yitiren madenci
Tezcan GÖKÇE'nin babası Recep GÖKÇE'nin yırtık ayakkabısı
Türkiye'de gündem olmuştu.
(Karikatür: Muammer KOTBAŞ, 21 Kasım 2014)

Sosyal (sanal) medya platformlarında adımı belki yılda bir aklıma gelirse aratırım. Bu basit bir meraktan kaynaklanır. Belki de tam aksine ciddiye alınmalı. İnsanın kendisiyle ilgili, kendi iradesi dışında paylaşım veya yayın var mı? Varsa bunların neler olduğu konusunda bilgi sahibi olmak için belirli periyodlarla bu işi görev edinmeli.


Benimle ilgi Twitter'da bulduğum yazı ve görsellerin en eskisi 2011 yılına, en yenisi de 2022 (Ağustos) yılına ait..


Bu Tweet'lerde en çok dikkati çeken, gündeme dair güncel karikatürlerimin paylaşılmış olması. Bir dönem sık sık çizmeye çalışıyordum güncel karikatür.. Ancak sonradan bu anlamda çizmeye ara verdim. Zaten güncel ve gündemi takip eden karikatür çizmek yorucudur. Bunun ilk nedeni, ülkemizde gündemin çok sık değişiyor olmasıdır. Eğer bir ücret karşılığında herhangi bir yayın organında çizmiyor da sadece kendi kişisel sorumluluk ve duyarlığınızla yapıyorsanız, işiniz daha da zor. Bu konuda çok emek vermiş ve yoğun gündemin altında yorulduğundan söz etmiş iki karikatürcü geliyor aklıma. Murat SAYIN ve Cüneyt ARIKAN..

TGB adlı kullanıcı hesabı tarafından yayımlanan bir başka çizimim. (22.08.2014) 

Ben de yaklaşık 2,5 yıldır gündeme dair karikatür çizmiyorum. Demokrasinin tam anlamıyla uygulanabildiği yerlerde ancak etkili olabilir gündeme, sorunlara dair eleştirel karikatürler. Bu ayrı bir yazı konusudur. Çünkü neden-sonuç ilişkisiyle ele alınarak değerlendirilmesi gerekir. Sırası gelince bu konuda da ayrı bir yazı yazmayı düşünüyorum. 

Paylaşımlardan birkaçı; benim hakkımda yazılan bir yazının duyurusu ile ilgili. 2011'de Ömer TURAN'ın yazdığı yazı, aynı yıl "Milliyet Blog"da da yayımlanmış. Aynı yazının paylaşımı 2013'te de "Sol Haber" ve "Milliyet Blog" adlı kullanıcılarca paylaşılmış. (Söz konusu yazıyı buradan ulaşarak okuyabilirsiniz.). 

KalDer tarafından Mayıs 2014'de yayımlandı.

Birkaç paylaşımı da "KalDer Bursa" kullanıcısı yapmış ve ben o karikatürlerimi görmemiştim. 2014 yılına ait bu paylaşımlarda da, karikatür yarışmasına gönderdiğim eserler ve ödülle ilgiliydi. Şimdi görünce mutlu oldum. Arşivime aldım. 

Organizasyon olarak paylaşım yapanlardan biri de, Bursa'daki "ÜÇ-GE" firması kullanıcı hesabı. 2015'te ödüllü bir karikatürümü paylaşmış.. Bir diğeri de "India Institute of Cartoonists" (ICC)'nin 2018'de paylaştığı grafik çizim bir karikatürüm.


Çizimlerime yer vererek paylaşımda bulunan, burada örneklerini yayımladığım, adı belli olan karikatür ve mizah sever kişi ve organizasyonlara çok teşekkür ederim. Hepsi de yayımladıkları eserin kime ait olduğunu belirterek çizerine saygı duyduğu için ben de kendilerine saygılarımı sunuyorum. Emeğe saygı budur işte!.. 💖































 

Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski