Katar'daki Yarışmaya İstemesem De Katıldım

Katar'daki Yarışmaya İstemesem De Katıldım


Aşiret ailelerinin hakim olduğu ve 1971 yılında devlet statüsüne ulaşan Katar, bana nedense hep itici gelmiştir. Belki onu, parasıyla her istediğini yapabileceğine inanan mahallenin şımarık zengin çocuğuna benzettiğim için olabilir. 

Geçmişi binlerce yıl öncesine dayanan ve geliştirdiği kültürüyle çok büyük öneme sahip olduğu, araştırmalar sonucu ortaya çıkan kavimler, imparatorluklar gibi bir geçmişi ve kültürünün de olmayışı, benim böyle olumsuz düşünmeme katkı sağlıyor.

(2022)

Muammer KOTBAŞ

İlgi duyanlar için futbol şöleninin yaşanacağı 22. FIFA Dünya Kupası maçları Katar'da başladı. Bu dünya kupasının birçok ilkleri, özellikleri ve tartışmaları sık sık gündem oluyor.


Katar'da iki yıl önce ilk kez bir karikatür yarışması düzenlenmişti. Doha'da bulunan Katara Kültür Köyü Vakfı tarafından düzenlenen yarışma konusu; 2020 yılının dünya genelini ilgilendiren en önemli olayı COVID-19'du. "Evden Çalışma" konulu o yarışmanın birinciliğini faslı karikatürcü Naji BENAJI kazanmıştı.

Aşiret ailelerinin hakim olduğu ve 1971 yılında devlet statüsüne ulaşan Katar, bana nedense hep itici gelmiştir. Belki onu, parasıyla her istediğini yapabileceğine inanan mahallenin şımarık zengin çocuğuna benzettiğim için olabilir. 


Geçmişi binlerce yıl öncesine dayanan ve geliştirdiği kültürüyle çok büyük öneme sahip olduğu, araştırmalar sonucu ortaya çıkan kavimler, imparatorluklar gibi bir geçmişi ve kültürünün de olmayışı, benim böyle olumsuz düşünmeme katkı sağlıyor.

Ülkeye karşı düşüncelerim bu şekilde olumsuz olmasına karşın; benim için karikatür öncelikli olduğundan, iki yıl önceki ilk yarışmaya katılmıştım. Bu yıl düzenledikleri 2. yarışmaya da dayanamayıp eser gönderdim.

(2020)

Bu organizasyonun benimsemediğim yanlarından biri, katılım koşulları arasında pasaport ya da kimlik fotokopisinin istenmesi. Bir diğeri de, yarışma takvimine bağlı olarak gelişmeleri bildirmemeleri. Önceki yarılmada sadece, Doha'da yayımlanan bir gazetenin web bağlantılı görüntü sayfasını gönderdiklerini anımsıyorum. Bu yılın yarışmasının sonuçlarının açıklanıp açıklanmadığını da bilmiyorum. 

Yarışmanın orijinal adı "Cultural Village Foundation Katara Prize For Cartoon 2022 Doha Qatar". Sadece 1 adet karikatürle katılımın gerçekleştiği yarışma 18 yaşından büyüklere açık. Ve tabi bu yılın yarışma konusu yine dünya genelinde önde olan "Dünya Kupası" organizasyonu nedeniyle "Spor ve Futbol" olarak seçilmişti.


Son anda hızlı çizimlerimden biri olan "dijitalleşen futbol" olarak yansıtmaya çalıştığım karikatürle bu yarışmaya katıldım. Futbol organizasyonunun, önceki dünya kupalarından farklı olarak canlı yayınlardan, enstantanelere ve görüntü canlılığından VAR sistemine kadar birçok dijital özelliğe sahip olması da beni doğruluyor.


Son olarak birincilik ödülünü (5 bin USD) az bulduğumu da belirteyim. Hem petrol hem de doğalgaz zengini olarak karikatür ödül miktarlarının daha yüksek olmasını beklerdim doğal olarak. Bizdeki Aydın DOĞAN Vakfı'nın miktarına (2 x 8 bin USD) ulaşamaması, onlar için büyük bir eksiklik diye düşünüyorum. 💖

 

Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski