Karikatür ve Yaşama Dair Yazı Konuları Üzerine

Karikatür ve Yaşama Dair Yazı Konuları Üzerine

(Muammer KOTBAŞ, 09 Temmuz 2011)

Yazılarımın aralarında zaman zaman anılarımdan da söz ediyorum. İlerleyen günlerde, haftalarda yaşanmışlıklara daha geniş değineceğim. Yazmak eylemi benim için çok önemli demiştim. Yazma eylemini Karikatürcü dostlara, arkadaşlara da öneririm. Yazabilen herkesin yazmasından yanayım. Yazarsak biz ve bizden sonrakilerin yolu aydınlanacaktır.

İlerleyen günlerde hem karikatürle hem de hayatla ilgili çok güzel konulardan, anılardan söz edeceğim sizlere. Ayrıca karikatür yaşamımla ve karikatür camiası içinde yaşadıklarım, çizerler, çizer dostlarla olan anılarıma yer vereceğim. Şimdi konu başlıklarına bir göz atalım..


Bu sayfalarda karikatür ve sanat çalışmalarıma yer vermenin yanında; karikatür dünyamızın içinde yaşanan etkinliklerden, sanat konularından ve diğer serbest konulardan söz ediyorum. Öncelikle kendimle ve benim dışımdaki haberler bir yana; karikatürü, sanatı ve yaşama dair yazılar üzerinde durmak istiyorum.


Yazmanın çok önemli olduğunu biliyorum. Sümerler'den elde edilen ve çözümlenen tabletler yanında, birçok uygarlıklardan günümüze ulaşan her türlü bilginin bir bölümü de, yazı ile hayata geçirilmiş. Bu sayede edindiğimiz bilgilerle geçmişe yolculuk yapabiliyoruz.

Haber içerikli yazılar, belli bir tarihe odaklı. Ancak çeşitli konular üzerine yazmak daha geniş zamanlı daha kapsayıcı hatta daha evrenseldir. Yazmanın bu anlamda önemi gayet iyi anlaşılmaktadır. 

"Kalem"
(Taslak İllüstrasyon: Muammer KOTBAŞ, 20.01.2022)
©   Copyright, KotbasArtColors

Yaşanılan döneme tanıklık etmek..

Ben yazmayı da ayrıca sevdiğim için, yazdıklarım sadece kendimde kalmasını değil, paylaşarak kalıcı olmasını istiyorum. Ayrıca yazmayı yalnızca sevmek yetmiyor. İşin bir de yaşanılan döneme tanıklık etme gereği var. Hatta  toplumsal, sosyal, bireysel ve sanatsal sancılar yazmayı tetikleyen etkiler olduğu için yazmak söz konusu. Eleştirel yazmak da buna dahil edilebilir.


(...) "Toplumda meydana gelen olaylardan kaygılanan, olumsuz durumlardan rahatsız olan insanlar yazdıkları ile çözüm arayışına girerler. Şayet her şeyin yolunda gittiğini düşünüyorsanız yazacak da bir şey bulmanız zor olacaktır." (...) ("Yazmak Üzerine", Akademik Kaynak)

(Mart 2000, Trabzon)

Yazılanı okumanın önemi..

Yazılarımın aralarında zaman zaman anılarımdan da söz ediyorum. İlerleyen günlerde, haftalarda yaşanmışlıklara daha geniş değineceğim. Yazmak eylemi benim için çok önemli demiştim. Yazma eylemini Karikatürcü dostlara, arkadaşlara da öneririm. Yazabilen herkesin yazmasından yanayım. Yazarsak biz ve bizden sonrakilerin yolu aydınlanacaktır.


Günümüzün dijital ortamında insanların alıştığı biçimde, örneğin görsel olarak sunulan videolar ile çok şey anlatılabilir. Bu yöntem sık sık kullanılabilir. Fakat benim derdim, sadece akıp giden ve dolayısıyla tekrar tekrar bakılabilen, beyni tembelleştiren görüntü bombardımanı oluşturmaktan kaçınmak. 
Dolayısıyla, gözle takip edilen yazıların beynimizde yaratacağı uyarılar sonucu oluşacak reaksiyon ile okumanın önemi daha iyi ortaya çıkacaktır. 

Çizer dostlarla anılar..

İlerleyen günlerde hem karikatürle hem de hayatla ilgili çok güzel konulardan, anılardan söz edeceğim sizlere. Ayrıca karikatür yaşamımla ve karikatür camiası içinde yaşadıklarım, çizerler, çizer dostlarla olan anılarıma yer vereceğim. 

(13 Mayıs 2010)

Konu başlıklarını sıralayalım..

Önce karikatür üzerine konu başlıklarına bakalım. Karikatür çizim sanatı üzerine çok şey yazılabilir. Teorik bilgiler araştırarak elde edilebilir. Benim daha çok önemsediğim, çizer kişinin yıllar içindeki kendi deneyimlerinden elde ettiği bilgi ve o bilginin kendinden sonraki kuşaklara sağlayacağı bizzat yaşanmış yararlarıdır. O nedenle özellikle kendi çizerlik deneyimlerimden söz edeceğim karikatür yazılarımda.


Karikatür ve Sanata Dair Başlıklar:
- Dünyada Nasreddin Hoca
- Fotoğrafa Nasıl Başladım?
- Fotoğrafın İçinde
- Genç Çizerlere Öneriler
- Genel Kültür
- Karikatür Çizeri Hangi Özelliklere Sahip Olmalıdır?
- Karikatür ile İllüstrasyon Arasındaki İnce Çizgi
- Karikatürün Diğer Sanat Disiplinleriyle Bağlantıları
- Kendine Özgü Karikatür Çizgisi Ne Demek?
- Komedi Dünyası
- Mizah Dergiciliği
- Müziğin Büyüsü
- Nasıl Karikatürcü Olunur?
- Resim Sanatına Dair
- Tiyatro Ve Sanat
(Konu çeşitliliği çoğaltılabilecek...)


Sanatçı yaşadığı döneme tanıklık edendir. Kişi sanat yaşamı yanında özel yaşamıyla da bir bütündür. Bu yönüyle de deneyimleri, bilgisi ve söyleyecekleri olacaktır. Ben de işin bu yönünü ayrı tutmadan, karikatür sanatıyla paralel tutup yer vermeye çalışıyorum. Kendi yaşamımdan anekdotlar, kesitler, düşünceler, felsefi bakış, sorgulamalar, bilgiler, ilgi alanlarım ve anılar yazılarımın bu bölümünde yer alacak.

Diğer Konularda Başlıklar:
- Anılar
- Aşk Üzerine
- Bitkiler, Çiçekler ve İnsan
- COVİD-19 Aşıları Denilen deneysel Sıvılar
- Çocuk ve Oyuncak
- Deneysel Sıvılara (Aşı) Bakış Açım
- Dinler tarihi Üzerine
- Ganita Neresidir ve Özelliği Nedir?
- Geçmiş, Bugün ve Gelecek
- Hayvanların Nesiyiz?
- İlginç Bilgi ve Notlar
- Mitoloji Konuları
- Tengricilik ve Gök Tanrı
- Otostop Anıları
- Sanal (Sosyal) Medya Platformları
- Tarihsel Gelişmeler 
- Teolojik Notlar
- Valide Anekdotları
(Konu çeşitliliği çoğaltılabilecek...)


Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski