2023'e İllüstrasyonlarla Veda

2023'e İllüstrasyonlarla Veda


2023 yılının bu son gününde de bir şeyler çiziktirmeden durmak doğaya aykırı. O nedenle ben de boş durmadım ve çalakalem birkaç taslak grafik illüstrasyonla veda edelim dedim. Fakat önce kendi adıma kısa bir yıl sonu değerlendirmesi yapmalıyım.

Çok çok önceki yıllarda karikatürcü sorumluluğu kapsamında ve karikatürün de eleştiri görevi bilincinde, genel ve gündeme dair karikatürler çizmeye çalışıyordum. 


İnternetsiz bu dönemlerde çizimlerimin gazete ve dergilerde yayımlanması ile görevimin bir bölümünü tamamladığımı düşünüyordum. Bunun yanında; farklı disiplinlerdeki değerli ve donanımlı sanat üstadlarından da etkilenerek, sanatsal anlamda kalıcı yapıt üretmenin telaşında oldum. Yağlıboya resim yapmaya çalıştım, hatta Trabzon'da bir de sergi açtım 2005'te. Şiir yazma, fotoğraf çekme çabalarım oldu. Anılar, karikatür ve sanat üzerine yazılar ile aforizmalar dünyasında da gezindim. Fırsat buldukça da bu üretimlerimi sürdürmekteyim. 


Gündem nefes aldırmıyor..

En çok zorlandığım konu, gündeme dair karikatür çizememek. Çizemediğim için değil, gündemin yoğunluğunun bize nefes aldırmayışından. Örneklersek, sofrada birisinin, nefes almanıza, yutmanıza izin vermeden ne varsa sizin ağzınıza tıka basa doldurması gibi bir şey. 

İnternet sayesinde dünya ile anında entegre olunabildiği için, güncel bir karikatürünüz anında binlerce kişiye ulaşsa da, bu hızla akan nehirde bir anda yok oluyor. Belge olarak arşivde kalıyor fakat, gündemi yakalayıp yenisini çizmek ve bunun sıklığı, sizin başka işle, sanatsal üretimle ilgilenmenizi engelliyor. Ya çok az çizmeli ya da mümkün olduğunca uzak durmalı.


Ben de zorunlu olarak öyle yapıyorum. Çok önemli bir gelişme olursa gündeme dair, rahatça çizebiliyorum. Yapay gündemlerden özellikle de uzak durmaya çalışarak tabi. 

Bu arada sanatsal üretimler konusunda kafa yormaya üretmeye zaman ayırabiliyorum.  Yurt içi ve uluslararası yarışma ve sergilere mümkün olduğunca katılarak destek olmaya çalışıyorum.


Son yıllardaki ülke gündeminin yoğunluğu üzerine zaman zaman değinmiştim. Bir dönemin haftalık mizah dergileri, başta GIRGIR olmak üzere, gündemle ilgili karikatürlere yer verirken, biz de yerel gazetelerde çizmeye çalışırdık. Fakat günümüzün bu dinmek bilmeyen yapay veya doğal, kendiliğinden gelişen tüm gündemini yakalayıp çizmek, sonra diğerine yetişmek, dergilerin bile yapabileceği bir iş değil.


Neden soruları..

Tabi ben işin hep bu çizim yönüne değinsem de, temelde yatan, asıl tartışılması ve sorgulanması gereken konular üzerine yoğunlaşmamız gerektiğidir; 
- "Neden ülkece bu kadar sorunun içindeyiz?"
- "Neden her geçen günümüz daha sancılı geçiyor?
- "Neden sorunlarla beraber ayrışma kavgamız büyüyor?" ve 
- "Neden aynı yüzyılı yaşadığımız Japonya, Norveç, Finlandiya ile eşit seviyede olamıyoruz?"


Ürettikçe var olacağız..

Dolayısıyla sohbetin daha da genişlemesi olası. İşin bu yanıyla 2024'te de içi içe olacağız belli ki. Çalışmalarımız, hiç bir olumsuz etki altında kalmadan sürecek. Üretmeyi sürdüreceğiz. Ürettikçe var olacağız. 

Ürettikçe birbirimizden farkımız olacak. Bu farklılıklarımız bizi özelleştirecek. Her birimiz 'biricik' olacağız. Sıradan olmayacağız. Kendimize özgü olacağız. Ardımızda bırakacağımız bize ait kalacak bir şeyler olacak. O zaman da yine yaşıyor olacağız.


Buradan hareketle, ben karikatürün yanında, içimden geldiğince yazı ve çizimlerle iç içe olmaya çalışıyorum. İlgimi çeken ve daha önce de sıkça örnekleriyle sözünü ettiğim illüstrasyonlar, grafikler ve ucube çizimlerle bir koşunun içindeyim. 


2024'e umutla...

Yılın bu son gününde yeni yıl dileğini içeren 6 adet taslak çizim hazırladım. Photoshop'ta renklendirdim. Üzerlerine de logomu koydum. özgün kartpostal oldu gibi.

İsterseniz indirip kullanabilirsiniz. Yeni yıla yeni umutlarla birlikte adım atmış oluruz. 

Sağlıklı bir yıl geçirmeniz dileği ile bütün karikatürcü dostların 2024 yeni yılını kutluyorum. İnatla üretmeye, başarmaya...💖


Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından hazırlanmıştır.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski