Yeni Çizdiğim Karikatüre Niye 20 Yıl Öncesinin İmzasını Attım?

Yeni Çizdiğim Karikatüre Niye 20 Yıl Öncesinin İmzasını Attım?

Çizim tarihi: 30 Ağustos 2023.. İmzadaki tarih: 2003..

Muammer KOTBAŞ

Çizgi sanatı ile içli dışlı olup da karikatüre hiç yanlış imza atılır mı? Atılmaz tabi. Şoförlük bilen fakat yıllarca araba kullanmayan birinin şoförlüğü unutmayacağı gibi, karikatür yapıtına atılan imza konusunda da bir yanlışlık söz konusu olamaz. Olsa olsa, yeni bir yıla girildiği ilk günlerde, eski yılın bilinçaltımıza yerleşerek bizlerde alışkanlık yapması ve yeni yılın değişen rakamına hemen alışamayışımızdır. Bazen değişikliği erken fark ederek ya da bir kaç gün sonrasında o alışkanlığı kazanarak yeni rakam kullanmaya başlanabilir.


Benim ilk kez karşılaştığım olay ise yukarıdaki nedenlerin dışında gelişti. 42 yıllık çizgi yaşamımda 37 yıldır imzamı, çizim yılını da içerecek şekilde atıyorum. İmzasını bu biçimde kullanan bir çok çizer arkadaşımızın olduğunu da karikatürlerindeki imzalarından biliyoruz. 

Benim bu hatayı yapmama neden olan şey, son dönemde masa başı işlerimin çokluğu ve özel yaşam hareketliliği. Kısaca, aşırı beyin yorgunluğu diyebilirim. Şu sıralar; web sayfama içerik üretmek yanında, yarışma ve sergilere karikatür hazırlıyorum. Bir yandan da arşivimde birikmiş onlarca karalama (taslak) grafik-illüstrasyonlarımı PhotoShop'da yeniden düzenliyorum. Ve yeri geldikçe de sayfamda yayımlıyorum. Çoğunun tarihi geçmiş yıllara ait. PhotoShop çalışması, 'karalama' olan eserin derlenip toparlandığı orijinal öncesi ilk taslak olduğu için imzalarını da tarihine sadık kalarak yeniden attığım bir aşama.


Dün bir süre bu çalışmaları yaptıktan sonra, bir karikatür daha çizmem gereken Brezilya-Limeira sergisi çalışmasına döndüm. Renklendirme çalışmasına başlamışken, kalemle çizip taradığım çizimdeki imzamın 2003 olduğunu gördüm. Taslak illüstrasyonlardan bazıları da 2003 tarihliydi. Onların devamından biri gibi düşünerek, daha doğrusu hiç dikkat etmeden 2003 olarak imzaladım. Böylece bilinçaltımın oyununa gelmiş oldum. 

Yanlışlığı, daha sonra bitime yakın düzeltmek üzere, renklendirmeyi sürdürdüm. O sırada, bir kaç saatliğine dışarı çıkmam gerekiyordu.  Daha fazla oyalanmamak için, çalışmayı yarım bırakıp evden çıktım.

Akşam döndüğümde karikatürü bir an önce bitirme ve gönderme kaygısıyla kalan eksiklerini tamamladım. Katılım formunu doldurup diğer karikatürlerle birlikte e-Posta ile Brezilya'ya gönderdim. Bütün bu olan bitenler esnasında ya radyo dinliyor ya da ekrandaki küçük pencerede video seyrediyor (dinliyor) olduğum için. beynime bir kaç yerle ilgileneceği misyonlar yüklüyorum.


Yapıtları gönderdikten 1 saat sonra, imzada düzeltme yapacağım konusunu anımsadığımda, artık geç kalmıştım. İlginç tarafı ise; jüri karikatürün 2003 yılına ait olduğunu fakat 2023'te verilen konuya uygun çizildiğini düşünecek. 

Bu aşamadan sonra yapabildiğim sadece arşivimde kalan orijinalin tarihini düzeltmek oldu. Karikatür bir de ödül alırsa, işte böyle de bir öyküsü olmuş olacak.💖

Dip Not: Karikatürün tamamını  yayınlamadım. Organizasyondan yeni bir gelişme haberi aldıktan sonra neden olmasın!  

Karikatür İmzası Neden Önemli?  (Yakında..)



Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski