“Nippon'un En İyi Karikatürleri” Kadar İyi Japon Dostları

“Nippon'un En İyi Karikatürleri” Kadar İyi Japon Dostları


Muammer KOTBAŞ

Japonya'nın Saitama şehrinde bu yıl 33.sü düzenlenecek bir sergi var. "Nippon'un En iyi Karikatürleri 2023" Uluslararası Karikatür Festivali. Duyurusu geçtiğimiz aylarda yapılmıştı. Son katılım tarihi 18 Ağustos 2023 Cuma günüydü. 

Türkiye'den ve diğer ülkelerden kaç karikatürcünün ilgisini çekiyor ya da katılım gerçekleştiriyor, bunu ancak sergi açılınca öğrenebileceğiz. Ben kendi adıma belirteyim ki, belirli bir nitelikte, geleneksel veya düzeyli olan her bir karikatür etkinliğini ayrım gözetmeksizin destekliyorum. Bir engelim yoksa mutlaka katılıyorum.


Saitama'daki sergilere daha önce de katılmıştım. Bu yıl da katıldım. Benim en çok ilgimi çeken, Japon dostlarımızın sergi duyurusunu kamuoyuna ilan etmeleri yanında, kişisel olarak da e-Posta ile şahsen bildirerek davet etmeleri.. 

Ne kadar ince ve nazik bir yaklaşım!.. 

O davet yazısını alıp da etkinliğe katılmazsam, karşı tarafa bir nezaketsizlik yapmış olacağımı düşünüyorum. İşte burası hassas nokta! "Zorunda kalarak" katılmak değil, katılma gücüm, yeteneğim, koşullarım uygun olduğu halde ilgisiz kalıp yok saymaktan söz ediyorum.

O nedenle mutlaka programıma alıp, son günü de olsa katılım gerçekleştiriyorum. Saitama Kuzey Plaza (Plaza North) Planlama Departmanı Risa GOTO'nun nazik daveti sonrası "Biz" konulu bu sergiye 4 karikatür gönderdim. Bazı organizasyonlar, eserimizi aldıktan sonra bizimle pek irtibatta bulunmaz. Oysa Japon dostlarımız duyarlı ve sorumluluk bilinciyle yaklaşıyor. Eserlerimizi aldıktan sonra bir takım belgeler gönderiyorlar. Bazı izinler için  onayınızı aldıklarını belirten imzalayacağınız belgeler bunlar. 


Örneğin bir tanesi eserleri kullanma ve telif konusu üzerine. Eserlerimizi kiraladıklarına dair karşılıklı ve üçüncü tarafları ilgilendiren bir sözleşme. Diğeri de AB'de yaşıyorsak Gizlilik Bildirimi ve Onay belgesi olan GDPR (Genel Veri Koruma Tüzüğü) yani kişisel verilerin korunması ile ilgili belge. Bunlara ek olarak bir de şifrelenmiş olarak gönderdikleri "Kişisel Tarih Formu" var. Onun da şifresini ayrı bi e-Posta ile gönderiyorlar.  

En son gelen e-Posta'daki duyarlık ne kadar da etkileyici..

Gerekli açıklamalar eşliğinde bana gönderilen söz konusu bu belgeleri imzalayıp hemen gönderdim. Artık bundan sonraki gelişmeler konusunda hiç bir endişem olmayacak. Her şey yasal çerçevede ilerleyecek ve gelişmelerden haberdar edileceğim. 

Dünyanın bir ucunda sanata değer katan, yaşamı güzelleştirmeye dönük bu emeğe sonsuz saygı duyuyorum.

Nippon'un en iyi dostlarına selam olsun!.. 💖




Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından hazırlanmıştır.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski