Pazar Notları (30).. Bilimin, Gelişmenin Işığında Hoverboard'a Bakış Açısı

Pazar Notları (30).. Bilimin, Gelişmenin Işığında Hoverboard'a Bakış Açısı

Kişi, birikimi ve bilgisi ölçüsünde konular üzerinde konuşabilir ve yorum yapabilir. Bilgi ve eğitim düzeyi düşük toplumlarda kişiler her konuda rastgele konuşmayı severler. Ne zaman ki bu alanda eksik olduklarını fark ettiklerinde, rastgele konuşmak yerine, dinlemeye, daha


Kişinin eğitim düzeyini ölçmenin en basit yolunun, en sık bir arada olduğu 4 kişinin eğitim düzeyinin ortalamasında olduğu söylenir. Genel anlamda bir cehalet-eğitim göstergesi çıkaracak değilim. 

Fakat sosyal platformlarda özellikle yorumlara açık paylaşımların altına yazılan düşünce yorumları, burada bize bir yüzdelik oran verebilmektedir.


Pazar Notları (30)..
Bilimin, Gelişmenin Işığında Hoverboard'a Bakış Açısı

Kişi, birikimi ve bilgisi ölçüsünde konular üzerinde konuşabilir ve yorum yapabilir. Bilgi ve eğitim düzeyi düşük toplumlarda kişiler her konuda rastgele konuşmayı severler. Ne zaman ki bu alanda eksik olduklarını fark ettiklerinde, rastgele konuşmak yerine, dinlemeye, daha çok araştırmaya yönelirler.


Kişinin eğitim düzeyini ölçmenin en basit yolunun, en sık bir arada olduğu 4 kişinin eğitim düzeyinin ortalamasında olduğu söylenir. Genel anlamda bir cehalet-eğitim göstergesi çıkaracak değilim. Fakat sosyal platformlarda özellikle yorumlara açık paylaşımların altına yazılan düşünce yorumları, burada bize bir yüzdelik oran verebilmektedir. Göz ardı edilemeyecek yanı ise, bir çoğunun mizahi boyuta geçmeye çalışmış olmasıydı..

Twitter'da teknoloji konusundaki bir paylaşımın altına yazılanları derledim. Bu örneklerden yola çıkarak - en azından - ülkenin bir kesiti gözüyle bakarsak bize yeterli ipucu verecektir.
Şimdi sözü fazla uzatmadan, paylaşımdaki haber, video ve kullanıcı hesapların yorumlarına geçelim.

Fransız mucit Franky ZAPATA bir Hoverboard'un üstünde, 
yaklaşık 180 km. ortalama hızla, Fransa'dan İngiltere'ye 
20 dakikada geçmeyi başardı.

Hoverboard

- "Hayır 57 saniyede geçiyor."
- "Saatte 540 km,"
- "Haftaya A101'de:)"
- "BİM'e ne zaman gelecek??"
- "Biz de sakızın orucu bozup bozmadığını netleştirme çalışmalarımız acayip hızla devam ettiriyoruz."
- "O sırada Türkiye’de…"


(Foto Kaynak: Twitter)

- "Twitter'da gezerken bir haber gördüm; "pusulaları kullanmayın yönü ters, kıbleye bakıyor" yazılmış ve kullanıma kapatılmış. Peşinde de bu."
- "Video 2019 yılında yayınlanmış. Biz aynı şaşkınlığa devam."
- "Ay artık şu teknolojiye geçebilir miyiz!.. İstanbulKart öğrenci 4,83 TL. oldu."
- "LPG takılabiliyor mu?"
- "Amazon'a ne zaman düşer? İstanbul'da iyi olur."
- "Bu da bir şey mi!.. Teröristler Suriye'den paraşütle Mersin'e kadar gelip karakola saldırı düzenliyorlar..."
- "Kandil'den ucarak gelen mi yoksa la bu!"
- "Ulan biz de Kağıthane'den Kartal'a üç buçuk saatte geçelim."
- "Bizde olsa balkondan girip hırsızlık yaparlar."
- "Kesin ip var."


-  "Neden buraya bir köprü yapmıyor bu iki devlet? Merak ettim doğrusu, bizim ülke olsa çoktan köprü yapılmıştı. Tam bizim müteahhitlere göre bir yer agahdjfksöabgdmasbfmdns"
- "Bizde 'anüs temizliği nasıl yapılır?' konusunu tartışa duralım.. sağ el, sol el.."
- "Yazın bizim Bostanlı iskeleden Karaburun Dolungaz'a her gün sabah erkenden gider atlas kadife gibi denizde yüzer gece geç vakit geri Bostanlı'ya gelirdim bende de olsa."
- "He, valla uçi."
- "Uçak eziyetinden kurtuluruz ne güzel de, bavullar ne olacak?"
- "Yeryüzü trafiğinden kurtulmak çok güzel olurdu, böyle böyle işe giderdim yaaaa!"
- "Pasaport girişi çıkışı nasıl yaptı?"
- "Pasaport kontrolü yaptılar mı acaba?"
- "Ben de bunu işe gidip gelirken kullanabilir miyim?" 
- "Yirmi dk.da ben Beşiktaş'tan Kadıköy'e geçemiyorum."
- "Helal olsun biz daha kumda oynayalım."




- "Drone ları ilk gördüğümde ben bunu hayal etmiştim.."
- "ben de ucardim da vize yok."
- "İyi de hepimiz bundan alırsak havada çarpışma riski yüksek."
- "Adamlarda vizeye gerek yok tabi."
- "Herkes bilim milim bişey yazmışta video Bi tek bana mı sahte geliyo.."
- "Ülkemizin bunlardan alıp, yardım paketi gibi mültecilere dağıtması lazım, sonrasını Avrupa düşünsün."
- "Mülteci olmak kolaylaşacak."
- "Bunu suriyelilere vermemiz gerek."
- "tamam botla motla ugrasmayacagiz artik kafamda fikir canlandi."
- "180 çok bence."
- "Hop orda hop burda."
- "Rocketman"
- "Havada birisi vurup düşürmemiş mi?"
- Biz n'apıyoruz?.. Çarçur ediyoruz vaktimizi."
- "Gözüken o ki; dünya, 35-40 yıl sonra çok eğlenceli bir yer haline gelecek."
Oruç ne ile bozulur; Kılıçdaroğlu SGK batırdılardan kurtulamayan bir ülke için çok ağır görüntüler.
- "Yaşam dediğimiz lanet olsun nefes almak olmuş insanlar neler yapıyor."
Adamı, İngiltere hava kuvvetleri ,hava sahasında tehlikeli unsur diye vurmamış iyiki
- "Kmde kaç litre yakıyor acaba?"
- "Neet istiyorum ya, adamlar ne güzel şeylerle uğraşıyor allahım…"
- "Uçtu uçtu Franky Zapata uçtu. Hanimiş Zapata!.."


- "Fransız mülteci diye okudum"
- "Avrupa'ya vizesiz giriş.. good job."
- "Bu sırada Türkiye'de..."
- "Benim de hedefim o Manş denizini yüzerek geçmek."
- "Yeşil Cin?"
- "Radarda gözükmüyorsa büyük sıkıntı"
- Bize ver bizde geçeriz ne var bunda
- "Ortadoğu'da yapsaydı peygamber ilan edilirdi."
- "Bizim uğraştığımız işlere bak birde bunlara!.."
- "Mülteci tayfa bunu beğendi."
- "Pasaport vize kontrolü ne oldu? Kaçak bu ya!"
- "180 km. hızda insan dimdik ayakta duramaz yalan!"
- "500T gibi.."


- "Türkiye'de olsa uçurtma gibi elektrik tellerine asılı kalırız."
- "Niye GoPro'su yok?"
- "Bu iş ilerlerse devletlerin ekstra önlem alması lazım. Sınır diye bir şey kalmaz. Gerçi bizde yürüyerek de geçiyorlar da neyse!.."
- "İnsan, uyuşturucu... kaçırmalık"
- "Bundan 20 yil önce internet yoktu, kameralo telefon yoktu. Şu an bunlarin hepsine sahibiz bizde ucuyoruz ne var yani
ne kadar mazot harcadı. 
(Kaynak: Twitter)

Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski