İsmim Gençler Listesinde Fakat Karikatürümü Hatırlamıyorum

İsmim Gençler Listesinde Fakat Karikatürümü Hatırlamıyorum


Olen şehrinde düzenlenen 34. Olense Karikatür Yarışması'nın katılımcı ve seçilenler listesine rastladım geçen gün. Yarışmaya katılıp katılmadığımı unuttuğum için, listeyi kontrol ederek öğrenirim diye düşünüp baktım. İsmim yoktu. "Demek ki katılmamışım" diye düşündüm. 

İlginç bir durum!.. Hafızamda bu yarışmaya, konusuna ve gönderdiğim espriye dair en ufak bir  iz-belirti yoktu. Pozitif bilimle aram iyi olmasa, neredeyse mistik hülyalara dalarak işin içinde uhrevi mucizeler aramaya yönlenebilirdim.  


Muammer KOTBAŞ

Hafızamda çok iyi yer tutmamışsa, 50 yıl öncesi ilkokul dönemimden çoğu kişi ve olayları nerdeyse hiç anımsamam. O dönemlerden arkadaşlarımla karşılaştığımızda ya kendisini tanımıyorum, tanımakta zorluk çekiyorum ya da onun anlattığı o günlere ait bir olayı asla hatırlamıyorum. 


Bu iyi mi kötü mü? tartışılsa da, hatırlamıyor olmak daha sağlıklı bir durum diye düşünüyorum. Bir örnekle açıklamak daha mantıklı olacak.. Haftanın 5 günü, günde 2 program sunan bir radyocu, programın formatı gereği telefonla canlı yayına bağlanan konuklarından kısaca kendilerini tanıtmalarını istiyor. Ardından belirlenen konu üzerine diyaloglar gelişiyor. Ancak bazı katılımcılar radyo programcısına ilk andan itibaren "Beni hatırladın mı? Geçen yıl yine bağlanmıştım, şu şu konuda konuşmuştuk.." gibi hatırlatmalarda bulunuyor. 


Radyocunun, böylesi her hatırlatma karşısında söylediği şu: 
- "Sizin gibi her görüştüğüm yüzlerce kişiyi aklımda tutmam ben!.. Programım bittiği anda her şeyi unuturum. Yoksa çıldırırım!..

Benim hafıza olayım da tıpkı o radyocununki gibi, yaşamıma pek bir katkısı olmayacaksa hafızamda yer işgal etmesine izin vermiyorum. Dolayısıyla yeni bilgilerle doldurmaya çalışıyorum.

15 yaş altı katılımcı listesii
34. Olense karikatür yarışması 2022, Olen, Belçika 

Buradan hareketle gelmek istediğim ana konuya döneyim. Belçika'nın Olen şehrinde düzenlenen 34. Olense Karikatür Yarışması'nın katılımcı ve seçilenler listesine rastladım geçen gün. Yarışmaya katılıp katılmadığımı unuttuğum için, listeyi kontrol ederek öğrenirim diye düşünüp baktım. İsmim yoktu. "Demek ki katılmamışım" diye düşündüm. 

Kısa bir süre sonra seçilenlerin adı ve eserlerinin yer aldığı Youtube adresindeki videoyu seyrettim. Videonun sonunda yer alan listede 15 yaş ve altı katılımcı çizerlerin  isim listesi vardı. 'Türkiye'den hangi genç çizerler var' diye kontrol ederkeen... o da ne!.."Kotbas Muammer" diye ismime rastlıyorum. 


Türkiye'de benden başka aynı isimde ikinci bir çizer kişi olmadığına göre (büyük bir olasılıkla)
o kişi bendim. Buradan iki sonuç çıkıyordu. Birincisi ben bu yarışmaya katılmıştım demek ki.. İkincisi bir yanlışlık sonucu ismimi genç çizerler arasına 47 yaş gençleştirerek yazmış olmalarıydı.

Son katılma tarihi 12 Eylül 2022 olan yarışmanın konusu "Ahiret"di.. İki kategoride düzenlenmişti;
• Gençlik Kategorisi: 15 yaşına kadar (15 dahil);
• Yetişkin kategorisi: 16 yaş ve üzeri.


Türkiye'den bu yarışmaya büyükler kategorisinde 34, gençler kategorisinde 3 çizer katılmıştı. Listedeki 4. amatör bendim.

Hangi karikatürle katıldığımı merak ettim bu kez.. Onu aramaya başladım. Ne yazık ki hiç bir kayıt bulamadım. e-maillerimi kontrol ettim, hiç bir iz yok. Yarışma kurallarını inceledim. E-mail ile deği web sayfası üzerinden katılım gerçekleşmiş. O sayfaya gittim. Açılan sadece bir sayfada çevirisinde "Katıldığınız için teşekkürler. Seneye görüşürüz!.." yazısı vardı.

İlginç bir durum!.. 

Hafızamda bu yarışmaya, konusuna ve gönderdiğim espriye dair en ufak bir  iz-belirti yoktu. Konu da uhrevi olunca biraz işkilleniyor insan!.. Pozitif bilimle aram iyi olmasa, neredeyse mistik hülyalara dalarak işin içinde uhrevi mucizeler aramaya yönlenebilirdim.  


Genç hissetmek iyi geldi..

Belki daha sonra bu yarışma ile ilgili bütün sorularımın yanıtını bulurum. 

Herşeye karşın yine de keyfim yerine gelmişti.. 

Hem yarışmaya katıldığımı öğrenmek hem de (kağıt üzerinde de olsa) 47 yaş daha genç olarak, genç çizerler arasında yer almak iyi hissettirdi. 

Hatalar ise her zaman olabilir. Önemli olan yaşamımızda hasarsız hatalarla karşılaşmak.💖


 

Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski