Ayvalık Belediyesi Karikatür Yarışması'na Gönderdiğim Karikatürüm

Ayvalık Belediyesi Karikatür Yarışması'na Gönderdiğim Karikatürüm

Balıkesir'in turistik ilçesi Ayvalık'ta düzenlenen 
 'Sigarasız Ayvalık' konulu karikatür yarışmasına bir karikatür göndermiştim. Eserimin sergiye alındığına dair net bir bilgi alamadım. Yarışmayı; 'Doğa Dostları Karikatürcüler', Ayvalık Belediyesi ve TEMA Vakfı



Balıkesir'in turistik ilçesi Ayvalık'ta düzenlenen  'Sigarasız Ayvalık' konulu karikatür yarışmasına bir karikatür göndermiştim. Eserimin sergiye alındığına dair net bir bilgi alamadım. 

Yarışmayı; 'Doğa Dostları Karikatürcüler', Ayvalık Belediyesi ve TEMA Vakfı ortaklaşa düzenlediler. Son katılım tarihi 21 Ağustos olan yarışmaya 25 ülkeden 113 karikatürcünün 235 karikatürü değerlendirilmeye alındı. Bu eserlerden 41'i finale kaldı.

Muammer KOTBAS (2022)

Ayvalık Belediyesi Karikatür Yarışması'na Gönderdiğim Karikatürüm

Balıkesir'in turistik ilçesi Ayvalık'ta düzenlenen  'Sigarasız Ayvalık' konulu karikatür yarışmasına bir karikatür göndermiştim. Eserimin sergiye alındığına dair net bir bilgi edinemedim.


Yarışmayı; 'Doğa Dostları Karikatürcüler', Ayvalık Belediyesi ve TEMA Vakfı ortaklaşa düzenlediler.

Son katılım tarihi 21 Ağustos olan yarışmaya 25 ülkeden 113 karikatürcünün 235 karikatürü değerlendirilmeye alındı. Bu eserlerden 41'i finale kaldı ve 31 Ağustos'ta Altınova Kum Ada Plajı'nda sergilendi. Burada yapılan halk oylamasıyla da kazanan karikatürler belli oldu. 

Üçü yurtdışından olmak üzere yarışmada kazanan dokuz (9) karikatürcüye Ayvalık Belediyesi'nce yerel ürünler paketi verildi.

Yarışma duyurusunda konuyla ilgili yapılan açıklamada, sigara izmaritlerinin neden olduğu tehlikelere değiniliyor ve şöyle deniliyor;


"Ülkemizin sahilleri, ormanları, sokakları sigara izmaritlerinden büyük bir saldırı altında, bazı sigara içenler sadece sağlıklarını tehlikeye atmakla kalmıyor, aynı zamanda izmaritlerini çevreye rastgele atıyorlar.
Sigara izmaritleri plastiktir ve yok olması yüz yıldan fazla sürer, doğal yaşamı ciddi şekilde tehdit eder."

Ben de; Ayvalık ve civarının ormanlık alan olması ve yangın riski taşıması nedeniyle, bilindiği üzere bir sigara izmaritinin ne tür zararlara yol açabileceği üzerinden hareketle bu noktayı yansıtan espri içeriği ile çizdim karikatürümü. 💖


Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski