"Mavi Gök" Fotoğrafları(m)

Farklı zaman dilimlerinde anlık çektiğim gökyüzü fotoğraflarımdan birkaçı.. Profesyonel bir makine olmadan çekmiş olsam da, önemli olan çevreye, doğaya ve gökyüzüne nasıl baktığımızdır.. Farkında olarak duyarlıkla bakıldığında, eldeki herhangi bir kalitedeki foto çekim



Farklı zaman dilimlerinde anlık çektiğim gökyüzü fotoğraflarımdan birkaçı.. Profesyonel bir makine olmadan çekmiş olsam da, önemli olan çevreye, doğaya ve gökyüzüne nasıl baktığımızdır.. 

Farkında olarak duyarlıkla bakıldığında, eldeki herhangi bir kalitedeki foto çekim aracı, bizim için en profesyonel görüntüleme aracına dönüşebilmektedir.


"Mavi Gök" Fotoğrafları(m)

Farklı zaman dilimlerinde anlık çektiğim gökyüzü fotoğraflarımdan birkaçı.. Profesyonel bir makine olmadan çekmiş olsam da, önemli olan çevreye, doğaya ve gökyüzüne nasıl baktığımızdır.. Farkında olarak duyarlıkla bakıldığında, eldeki herhangi bir kalitedeki foto çekim aracı, bizim için en profesyonel görüntüleme aracına dönüşebilmektedir.


Estetik kaygı..

Bakış açımızla objektifinize yansıyan kadrajın tümü, bizim dünyayı yorumlama biçimimizdir, bizim dünyamızdır kısacası. Ben her deklanşöre bastığımda, durdurduğum zamanın yansımasının sanatsal olmasına özen gösteriyorum. Biliyorum, bu çok iddialı bir düşünce. En azından estetik kaygı olsun istiyorum. O gözle bakıyorum. 


Gazeteci, Foto Muhabiri ve Yazar Ara GÜLER'in söyledikleri geliyor aklıma. Fotoğrafın sanat olmadığını söylediği sözleri. Bunu tartışmayacağım. Ancak fotoğrafı sanat disiplinlerinden uzak tutmak da hata olur sanırım. Çünkü fotoğrafçının gözünden yakalanan ve yansıtılan anlık biçimsel estetik bir kare vardır karşımızda.


Kuşların dansı..

Gökyüzü hep ilgimi çekmiştir benim. Sonsuzluk, boşluk, uçabilmek ve tabi müthiş bir özgürlük duygusu. Gün açımı ile günbatımı sırasında coşkuyla dans eden kuşlar bizi selamlarken, asıl Sığırcık kuşlarının günbatımı dansı coşkuyu zirveye taşır.


Gökyüzünün özgürlük duygusunu, ilk uçak yolculuğumda iliklerime kadar hissetmiştim. Uzun süre etkisi sarmalamıştı beni. 


Hezarfen Çelebi..

Tarihsel kayıtlarda yer alan, yaşanmış mı, efsane mi? olduğu tarışılsa da, anlatımın içeriğindeki Hezarfen Ahmed ÇELEBİ boşuna takmadı o kuş kanatlarını.. 


3358 metre yükseklikte de olsa o yıllarda (1632) İstanbul Boğazı'nı yukarıdan görme şansını yakalamış olmak, dünyanın en büyük mutluluğu diyebileceğimiz bir girişimdir.


Gökyüzü mavi midir?..

Bulutsuz bir gökyüzü, özellikle yaz aylarında masmavi bir görünümdedir. Bir rengi olduğundan değil, güneş ışınlarının atmosfere girmesiyle gaz moleküllerine ve toz parçacıklarına çarparak saçılması ve sonrasındaki etkileşimlerinden.. 


Gün ışığı değişik dalga boylu birçok ışından oluşur. En kısa dalga boylu mavi ışınlar atmosferin üst tabakalarındaki küçük parçacıklar tarafından hemen saçılırlar. Fakat kırmızı ışık saçılmak için daha büyük parçacıklara çarpmak zorundadır. Gökyüzü açık olduğunda, mavi ışık diğer ışıklara oranla en fazla saçılan ışıktır. Bu yüzden de gökyüzü mavi görünür. 


Yanılsama..

Gökyüzünde gördüğümüz mavinin denizlerdeki yansıması da, kendisindeki gibi yanılsamadır. Bunu da en iyi Hayvan Çiftliği kitabında George ORWELL özetliyor; “Her şey göründüğü gibi olsaydı, eline aldığın deniz suyu mavi olurdu..”


Mavilik; bazı coğrafyalarda iklime bağlı olarak gökyüzündeki hareketler nedeniyle maviye hasret kalabiliyor. Bir de Mavinin insanlar üzerinde çeşitli etkileri var. Örneğin temizlik, güvenilirlik, samimiyet, bilgelik ve profesyonellik gibi.. 


Mavi boyalı kapılar..

Yıllar önce Ege'nin bir köyünde bütün demir kapı ve pencerelerin maviye boyanmış olduğunu gördüm. Tam anlamıyla gökyüzü mavisiydi. O rengi boyayan köylünün büyük bir olasılıkla farkında olmadan kullandığı bir renkti. 


Benim yaptığım gözlemlerden çıkardığım sonuç suydu. Bu bölgede gökyüzü uzun aylar boyunca güneşli ve bulutsuz gözükmekte. 


Umudun rengi..

Yine uzun süre yağış almadığından aylar süren kuraklık, çiftçilikle yaşamını sürdüren köylüler için önemli bir problem oluşturmaktaydı. Tarladaki ürünlerini kısıtlı su ile sulamaya çalıştıklarından, oldukça zorlanıyorlardı. Bu nedenle gözleri sürekli gökyüzündedir, bir damla yağmurun hasretiyle.. Yani en çok gördükleri ve yağmur yağma umudunu simgeleyen bir mavi.. gökyüzünün mavisi..


1933 yılında Yazar ve Şair Sabahattin Ali'nin "Hapishane Şarkısı" adlı beş şiirinin sonuncusunda değinir gökyüzüne.. "Aldırma Gönül" adı ile meşhur olan bu şiir, toplam beş dörtlükten oluşuyor.


Özgürlüğe açılan kapı..

Şair Sinop Cezaevi'nde hükümlüdür o sırada. 
(...)
Görmesen bile denizi
Yukarıya çevir yüzü
Deniz gibidir gökyüzü
Aldırma gönül aldırma

Özgürlüğe açılan kapıların umudunun gökyüzünden geçtiğini anlatır gibidir.


Son yıllarda sık duyduğumuz "Chemtrailstler" var. Kısaca gökyüzünden kimyasal veya biyolojik madde püskürtüldüğünü iddia edenler. Bu teoriye inananlar, normal jet duman izlerinin nispeten çabuk yok olduğunu, bu şekilde yok olmayan izlerinse ilave maddeleri içerdiğini iddia ediyorlar. Oldukça tartışmalı bir konu. İncelemeye değer.


Köktengri- Mavi Gök..

Eski Türkler'de, Tengricilik'deki "Köktengri", "Mavi Gök" anlamına gelmektedir. Türk ve Moğol halklarının o dönemlerdeki yaygın inancı olan Göktengri (Göktanrı) inancı. Bu bir Tanrı değil, bir inanç sistemi. Bu da çok geniş ve araştırılıp öğrenilmesi gereken sevilecek bir konu.


Gökyüzünün görülmesi gereken en önemli anlarından söz etmezsek olmaz. Sabah gün açarken, günün ilk ışıklarının yayılmaya başladığı anlar ile günün bitimine yakın oluşan ışık kırılmaları, sanatsal fotoğraf çekimi için en uygun zamanlardır. 

Buradaki bütün fotoğrafları cep telefonumla çektiğimi belirteyim. Bu teknoloji şimdilik oldukça iyi bir aşamada. Geliştikçe neler olabileceğini göreceğiz.

Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.
Daha yeni Daha eski