Eserim Seçilen 100 Karikatür Arasında

Eserim Seçilen 100 Karikatür Arasında

Almanya'da düzenlenen "6. Hilden Karikatür Bienali" yarışma sonuçları açıklandı. Bu yarışmaya 1 adet karikatür göndermiştim. Eserim, seçilen 100 eser arasında yer aldı ve katalogda yayımlanacak. Yarışmaya bu yıl 43 ülkeden 350 çizer 1000'den fazla eserle katıldı. Bu yılın


Yarışma konusu "Serbest"ti. Benim karikatürüm "Barış" üzerineydi. Karikatürüme sonradan bir başka gözle bakınca beğenmiyorum ve hatalar buluyorum.. 

Bu iyi mi kötümü? Yanıtları vereyim.. İyi yanı şu; her seferinde hatayı görebilmek önemlidir. Böylece daha iyiye yol alınabilir. Tabi çalışmayı aksatmamak koşuluyla. 

Kötü yanı  ise, söz konusu o eseriniz artık kamuoyuna mal olmuştur. Geri dönüşü yoktur. 

(Karikatür: Muammer KOTBAŞ, 2022)

Eserim Seçilen 100 Karikatür Arasında

Almanya'da düzenlenen "6. Hilden Karikatür Bienali" yarışma sonuçları açıklandı. Bu yarışmaya 1 adet karikatür göndermiştim. Eserim, seçilen 100 eser arasında yer aldı ve katalogda yayımlanacak.


Yarışmaya bu yıl 43 ülkeden 350 çizer 1000'den fazla eserle katıldı. Bu yılın ödül kazanan çizeri İspanya'dan Manuel ARRIAGA.. Yarışmaya son katılım tarihi 15 Mart 2022'ydi.

Seçilen eserler 20 Mayıs 2022 Cuma gününden, 06 Haziran 2022 Pazartesi gününe kadar sergide yer alacak.

Kataloğa alınan ve sergilenecek eserler, yarışma organizasyonunun web sayfasında gösterilecek.


Karikatürümü beğenmiyorum..

Yarışma konusu "Serbest"ti. Benim karikatürüm "Barış" üzerineydi. Karikatürüme sonradan bir başka gözle bakınca beğenmiyorum ve hatalar buluyorum.. Bu iyi mi kötümü? Yanıtları vereyim.. İyi yanı şu; her seferinde hatayı görebilmek önemlidir. Böylece daha iyiye yol alınabilir. Tabi çalışmayı aksatmamak koşuluyla. Kötü yanı  ise, söz konusu o eseriniz artık kamuoyuna mal olmuştur. Geri dönüşü yoktur.  


İyi hazırlandığım yarışmalar yanında, bir takım yoğunluktan dolayı düşünsel ve uygulama boyutunda yeterince hazırlanamadığım yarışma sayısı fazla ne yazık ki. Son yıllarda yaşadığım bir olumsuzluk bu durum. 

O nedenle; bir yarışma sonuçlandığında, sonuç ne olursa olsun, mutlaka o yapıtımı farklı gözle inceleyip 'her şeyi ile tamam mı?' sorusuna yanıt ararım. Olumlu - olumsuz ayrıntılar olsa da, sonuç olarak 'bundan sonra daha iyisini yapacağım!..' diyerek bir sonrasına dönerim yüzümü.






Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski