Cumartesi Fıkraları - 13

Cumartesi Fıkraları - 13

Derlemiş olduğum "
yaşanmış fıkra gibi olaylar"dan derlediğim notlarımı sizlere aktarmayı sürdürüyorum. "Cumartesi Fıkraları" başlıklı bu derlemeler, bizzat tanık olduğum ve duyduğum fıkra gibi yaşanmış olayların yanı sıra, eskilerden ilginç gelebilecek gazete haberlerini de kapsıyordu. Anlatıları her ne kadar mizahi özellikleriyle ön plana çıkarmış olsak da,


Derlemiş olduğum "yaşanmış fıkra gibi olaylar"dan derlediğim notlarımı sizlere aktarmayı sürdürüyorum. "Cumartesi Fıkraları" başlıklı bu derlemeler, bizzat tanık olduğum ve duyduğum fıkra gibi yaşanmış olayların bir bölümü sadece.

Anlatıları her ne kadar mizahi özellikleriyle ön plana çıkarmış olsak da, ne yazık ki bazı acı gerçekleri bize göstermiş olmalarını da görmemezlikten gelemiyoruz. 

(İllüstrasyon: Muammer KOTBAŞ, İstanbul 2003)


 Cumartesi Fıkraları - 13

Derlemiş olduğum "yaşanmış fıkra gibi olaylar"dan seçtiğim notlarımı sizlere aktarmayı sürdürüyorum. "Cumartesi Fıkraları" başlıklı bu derlemeler, bizzat tanık olduğum ve duyduğum fıkra gibi yaşanmış olayların bir bölümü sadece.


Anlatıları her ne kadar mizahi özellikleriyle ön plana çıkarmış olsak da, ne yazık ki bazı acı gerçekleri bize göstermiş olmalarını da görmemezlikten gelemiyoruz. 
Derlemeleri, bu açıdan da gözlemleyerek okumakta yarar var.

İyi eğlenceler!..
---

ŞİZOFREN

*Yaşlı teyze, evinin önünde dilenen sağlam genç erkeğe sorar: 
- “Neyin var evladım?
Adam: 
- “Şizofrenim ben teyze !” der.


KONTÖR

Mobil telefonların yeni çıktığı, 'Lira Yükleme'nin adının 'Kontör Yükleme' olduğu yıllar. Kahramanımız Metin'le aynı mahalleden tanıdığı bir kadın belediye otobüsünde karşılaşırlar. 
Kadın;
- "Seni aradum geçen gün.. Niye bakmadun, niye açmadun telefoni?

Metin, telefonu açmadığı ve mazereti de olmadığı için kendini haklı çıkaracağını düşündüğü yalana sığınır;  
- "Eee, konturum yokti da ondan!.."

Kadın bu yalanı duyunca oldukça sinirlenir ve sesini yükselterek;
- "Ula! Konturla ne ilgisi var.. Ben aradum seni, daa!.." (Trabzon)

BİR SİGARA HİKAYESİ AFİŞİ

"Bir sigara hikayesi "
(Haziran 2014, Samsun Otogarı)

(Aşağıdaki bu yazı Samsun otogarında camda gördüğüm ve fotoğrafladığım bir yazı. Noktalama işaretleri ve yazım dizilişi tamamen yazan kişinin orjinal yazısındaki gibidir. Bazı bitişik yazılan kelimeleri daha iyi anlaşılsın diye ben ayrı yazdım.)

"Sigara uyarısı

Sigaranın olumlusu, olumsuzu yoktür
Sigaraların hepi olumsuz. olumlu diye de birşey yok. Sigaralar kanser yapar insanları
Lütfen sigara içmeyin içenlerin vicutları
simsiyahtır, içmeyenlerin ise bembeyazdır
lütfen bu uyarıya uyun sigara içmeyin
sizi genç yaşta öldürür.

Bir sigara hikayesi

Bir gün okuldan geliyordum. 14 yaşında
bir çocuk gördüm sen kaç yaşındasın dedim
14 dedi bu genç yaşta sigara içme dedim
ve o da tamam dedi artık söz bu sigarayı
içmeyeceğim dedi sonra benim aklıma bir
fikir geldi ben de bir afiş hazırllaycam
dedim" 
(Haziran 2014, Samsun Otogarı)


KÜREK

(...) Trabzon'da basılan sikkelerin bir yüzünde 'Gemi burnu ve Çapa' bulunuyordu. İstanbul'dan gelen 'Gülcemal Vapuru'nun; hastalığı iyileştireceğine inanıldığından, kayıklara konulan hastalar vapurun etrafında gezdirilirdi. hasta iyileşmezse ne mi olurdu?
- "Küreğu yanliş çektuk!.." denilerek 'Gülcemal'in yeniden gelmesi beklenirdi.(...)
(Sunay AKIN, "Karadeniz'in Kıyısındaki Tavuskuşu")

KÜLTÜR- FİZİK

Trabzon'da kurulan ilk futbol kulüplerinden İdmanocağı; Samsun'a kadar deniz ya da karayoluyla gider, oradan Tren'le Ankara'ya ulaşıp yorgun-argın maça çıkardı. (...)
Yorgundular ama antremansız değildiler.. Çünkü oyuncular Kara Tren'in, rampaları ağır ağır çıkmasını fırsat bilip, vagondan inerek, birkaç kültür-fizik hareketi yapmışlardır.
(Sunay AKIN, "Karadeniz'in Kıyısındaki Tavuskuşu", sayfa 10)

CENTİLMENLİK

Spor Toto 3. Lig 3. Grup'ta Dardanelspor ile Erzurum Büyükşehir Belediyespor'un karşı karşıya geldiği maçta futbol sahalarında çok az görülecek bir olay yaşandı.
 
37. dakikada, Dardanel 1-0 öndeyken, Çanakkale temsilcisinden Taner ikili mücadelede yerde kalınca Erzurum BŞB'li futbolcular topu centilmenlik yaparak taca yolladı. Taner'in tedavi için saha dışına çıkarılmasının ardından taç atışını kullanan Erhan, takım arkadaşı İlhan FARUK'u gördü. İlhan Faruk'un centilmenlik gereği orta sahadan Erzurum BŞB yarı sahasına göndermek için vurduğu top rakip kaleye yöneldi. Erzurum BŞB file bekçisi Metin, meşin yuvarlağı çizgi üstünde güçlükle kontrol etmesine rağmen, Hakem Hüseyin ALTINTAŞ topun çizgiyi geçtiği gerekçesiyle golü verince skor 2-0 oldu. Her iki takımın oyuncuları da karara itiraz etti. Bunun üzerine, Dardanelspor Futbol Direktörü Tamer TUNA, gol yemeleri için takımına talimat verdi.

 
41. dakikada yeniden başlayan oyunda Dardanelsporlu futbolcular yerlerinden kıpırdamadı ve Erzurum BŞB'nin gole gitmesine göz yumdu. Buna rağmen Erzurum BŞB'liler ilk atakta topu auta attı. Dardanel kalecisi Volkan TERCAN, kale atışında topu Erzurumlu BŞB'li Volkan SERİM'in önüne bıraktı. Volkan SERİM topu filelere gönderdi, ancak Hakem ALTINTAŞ, Erzurumlu futbolcu kale atışı sırasında rakip ceza sahasında olduğu golü saymadı. Kaleci Volkan TERCAN topu bu kez ceza sahası dışında bekleyen takım arkadaşı Fatih'e verdi. Fatih de meşin yuvarlağı kendi ağlarına yollayarak skoru 2-1 yaparak Fair-Play operasyonunu tamamladı. Kalan dakikalarda atılan karşılıklı gollerle mücadele 4-3 Dardanelspor galibiyetiyle sonuçlandı. 
(08 Nisan 2012, Pazar)




Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski