Heykellerdeki Sanatsal Ayrıntılar

Heykel (yontu) sanatının geçmişten günümüze kalan eserleri, sanatçılarının ne kadar üst düzey bir çalışma yaptıklarının da kanıtı olarak çıkıyor karşımıza.


Araştırma ve kazılarda tarihsel dönemlerden örneklerine ulaşılan ağaç, taş, pişmiş toprak, maden türü heykellerin yanında en önemli yeri mermerin aldığı söylenebilir. Mermer heykellerdeki ayrıntılar, dokular işlemeler büyük bir sanat işçiliği örneğiyle kendilerine hayran bırakıyorlar.
Blog içi arama: Heykel >>

 
1                                                          2

1- Gerçeküstü heykel ayrıntılarının ipliği.. Ayak parmak üzerinde su akıyor..

2- Michelangelo'nun 'Davut' heykelinin gözbebekleri kalp şeklindedir. Heykellerin gözbebeklerinde genellikle derinlik katan veya ışığın yansımasını simgeleyen bir yarık bulunur. Ancak David'in gözlerinde bariz bir şekilde kalp şeklinde gözbebekleri var.

 
3                                                                               4

3- Bu karmaşık ağ, Francesco QUEIROLO tarafından tek bir mermer bloğundan oyulmuştur. 7 yılını aldı. Hiçbir çırak, narin ağın ellerinde ufalanacağı korkusuyla heykele dokunmazdı.

4- Michelangelo'nun 'Musa' tablosunun akıllara durgunluk veren detayı. Ön kolda, yalnızca küçük parmak kaldırıldığında kasılan, kasılmış küçük bir kas vardır. 'Musa' serçe parmağını kaldırıyor, dolayısıyla o minik kas kasılıyor.

 
5
5- 1661 Persephone ve Hades heykeli VelhallaTo TheMoon

 
6                                                                               7

6- Canova'nın zamansız başyapıtında, Cupid'in kanatları o kadar incelikli ki, güneş ışığı onlara dokunduğunda yumuşak şeftali rengi bir ışıltıyla parlıyor.


7- Duc de MONTAUSIER mermer heykelinin mendil detayı..

 
8                                                              9

8- Tıp biliminin dolaşım sistemini tanımlamasından 100 yıl önce Michelangelo, 'Davut' heykelindeki şah damarını mükemmel bir şekilde şekillendirmişti. Bu özellik anatomik olarak doğrudur: İncil'deki 'Kahraman Goliath'la yüzleşmeye hazırlanırken heyecan içindedir.

9- Mermer dantele dönüştü. Giuliano FINELLI'nin Maria Duglioli BARBERINI büstü (1626).

 
10                                                                    11

10- Giuseppe SANMARTINO'nun başyapıtındaki mermer perde o kadar şaşırtıcı derecede gerçekçi ki sanatçı, kumaşı taşa dönüştürmek için simya kullanmakla suçlandı.

11- Michelangelo'nun 'Davut'u sağ eli..

 
12                                                                         13

12- Bu gerçek bir yatak değil. Bu, Gian Lorenzo BERNINI'nin "Uyuyan Hermafrodit" için yaptığı mermer bir yataktır.

13- Antonio CORRADINI'nin "Örtülü Gerçek"i

 
14                                                            15

14- Marco d'AGRATE'nin bu heykeli, derisi diri diri yüzülen erken Hıristiyan şehidi Aziz Bartholomew'i tasvir ediyor. Yakından bakarsanız elindekinin bir bornoz olmadığını fark edeceksiniz. Aslında bu onun parçalanmış derisi.


15- 19. yüzyıl Amerikalı heykeltıraş Thomas Ridgeway GOULD'un "Batı Rüzgârı" tablosundaki muhteşem perdelik detayı.

 
16                                                 17

16. Perseus ve Benvenuto CELLINI'nin gizli otoportresi..

17. Asi Meleklerin Düşüşü, Agostino FASOLATO tarafından tek bir mermer bloktan oyulmuş altmıştan fazla figürün yer aldığı 168 cm (5"6') boyutunda bir heykel.

 
18   19

18. BERNINI'nin "Apollo ile Daphne" adlı eserinde Daphne'nin dallara dönüşen elleri..
19. Giovanni STRAZZA'nın 'Meryem Ana' büstündeki taşı yarı saydam yapma yeteneği..

 
20                                                     21

20. Chauncey Bradley IVES "Undine Rising From the Waters" (1880) filminde taşı ıslak ipeğe dönüştürdü.

21. Michelangelo'nun 'Pieta'sı, kol detayı.. Buonarroti bu şaheseri henüz 24 yaşındayken tamamladı.


 
22                                                     23

22. Raffaele MONTI'den "Peçeli Kadın"

23. Håkon Anton FAGERÂS'ın mermer yastıklarındaki detay düzeyi..

 
24                                                              25

24. Bu pamuk ipliği değildir. Bu, Yunan sanatçı Argiris RALLIAS'ın akıllara durgunluk veren bir mermer heykelidir.

25. 'Davut'un sağ elindeki damarlar..

 
26                                                  27

26. Jean-Baptiste CARPEAUX'nun "Ugolino ve Oğulları" eserinden çarpıcı detay..

27. Bilinmeyen Yunan heykeltıraş "Antikythera Ephebe"nin delici cam gözleri (M.Ö. 330).

 
28                                                    29

28. İmparator Lucius VERUS'un sakalı..

29. Pietro MAGNI'nin "Okuyan Kızı".. Bu heykele yakından bakarsanız, genç okuyucunun sol yanağından zarif bir şekilde süzülen tek bir gözyaşını fark edeceksiniz. Kitaptaki hikayenin onu ne kadar etkilediğini gösteriyor bu.


 
30

30. Mermer Deri.. İtalya'nın en başarılı çağdaş sanatçılarından biri olan Jago'nun muhteşem sanatı, bu "Ajax & Cassandra" çarpıcı el detayında açıkça görülüyor.

  
32

31- Bir tane daha: BERNINI'nin 'Davut' heykeli, burada görülen öfke gibi yoğun psikolojik durumların çığır açıcı bir keşfi. Kaşları derinden çatılmış ve alt dudağını sıkıca ısırıyor.

Bazı uzmanlar heykeltıraşın Leonardo da Vinci'nin hareket üzerine yazılarından etkilendiğini de öne sürüyor. Da Vinci, Treatise on Painting'de tam olarak bir figürün orta atışta görüntülenmesinin zorluğunu ele alıyor. BERNINI'nin bu teorik içgörüyü 'David' yorumuna dahil etmesi akla yatkındır.

“Eğer onu harekete başlarken temsil ederseniz, uzatılmış ayağın iç tarafı göğüsle aynı hizada olacak ve karşı omuzu, ağırlığının dayandığı ayağın üzerine getirecektir. Yani: Sağ ayak ağırlığının altında olacak, sol omuz ise sağ ayağın ucunun üstünde olacaktır.” - Leonardo da VINCI

Bu Sitede yayımlanan yazı ve görsellerin fikri sorumluluğu eser sahiplerine aittir
 Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından derlenmiştir. 
Daha yeni Daha eski