"Basitliği Arayın ve Ondan Şüphe Edin!" (A. Nort WHITEHEAD)

Filozofların, bilim insanlarının, düşünürlerin özenle seçtikleri sözcüklerden oluşan derin anlamlı anlatımları yolumuzu aydınlatmaya devam ediyor.

(Foto&Arşiv: Muammer KOTBAŞ, 11.09.2009)


Yayın Tarihi: 26 Haziran 2024, Çarşamba

"Eğer benim yerimde olsaydınız 
seçeceğiniz afiş bu mu olurdu?" diye sordu François MITTERAND.
Hayatta bazı anlar vardır, 
bir tek soru sizi çırılçıplak ortaya çıkarır. 
Şöyle bir yanıt verdiğimi duydum:
- "Yapılması gereken afişin bu afiş olup olmadığını bilmiyorum Bay Başkan. 
Ancak bildiğim tek şey, 
bu afişin benim yapabileceğim en iyi afiş olduğudur.". 
diye yanıtlar Jacques SEGUELA...
---


  Marnard KEYNES: "Ne düşünüyorsun?"
Bayan KEYNES: "Hiç bir şey Sevgilim"
Marnard KEYNES: "Keşke ben de bunu yapabilseydim!"
---

Amerika'da 
dünyanın en büyük mağazalarından biri olan MACY'S 
2. dünya savaşının başlangıcında 
duvarlarına şöyle bir ilan asmıştı: 
"Harbin devamı süresince 
bütün ihtiyaçlarınızı karşılamayı taahhüt ediyoruz, 
fakat korkularınızı karşılayamayız".
---

"Bir sürü şey görüyorsun ve 'Neden?' diyorsun kendine! 
Ben ise hiç bir zaman olmayan şeyleri hayal ediyorum ve kendime:
- "Neden olmasın!
(Bernard SHAW)
---


"Bir kitabı yasaklamakla 
bir insanı öldürmek arasında fark yoktur; 
bir insanı öldüren 
Tanrı'nın imgesi olan akıllı bir yaratığı öldürmüştür; 
iyi bir kitabı yasaklayan ise, 
aklın kendisini öldürmüş olur.
(John MILTON, 1608- 1674)
---

"Bunca düşündüm, öğrendim, buldum. 
Ama evren için edebileceğim tek kesin söz var: 
"Bir şey hareket ediyor.
(Albert EINSTEIN)
---


 "Ölüm, benim için dans etmemek demektir.. 
Öyle, sanatçıların, yaratıcıların ölümsüzlüğüne falan inanmıyorum. 
Benim için önemli olan şimdi!.. 
Şimdi, ne yaptığım, şimdi nasıl yaptığım... 
Yaratıcılık, ölüme meydan okumakmış, böyle şeye inanmam. 
Sefil bir hayat bile hiçbir şeyden, yokluktan daha iyidir".
(...) 
Bence mükemmellik yok yeryüzünde. 
Herkesin kendine göre bir mükemmellik anlayışı, bir mükemmellik ilkesi var. 
Bu bir insandan ötekine değişiyor. 
İşte kendi ilkelerine ulaşabilme çabası, 
ama yalnızca çaba, - sonuçtan söz etmiyorum - bu çaba, 
mükemmelliğe yaklaşabilmek gibi bir şey..."  
(Rudolf NUREYEV, Rus asıllı bale sanatçısı)
---


Filozof A. Nort WHITEHEAD, 
bütün üniversite ve 
yüksek öğrenim müesseselerin giriş kapısına 
şu levhanın asılmasını önermişti: 
"BASİTLİĞİ ARAYIN VE ONDAN ŞÜPHE EDİN!"
---

Mesleğini, 
bir ömür boyu ilkelerine sadık kalarak uygulayan bir ustaya 
başarısının sırrını sordular:
- "İki sözcük", dedi ve ekledi "Doğru kararlar"
O kararları, nasıl alabildiğinin sırrını sordular:
- "Tek sözcük" dedi, "Deneyim".
Deneyimin sırrını sorduklarında ise şu yanıtı verdi:
- "İki sözcük" dedi, "Yanlış kararlar"
---

"Soğukta Üşümüş Yalnız Kuş"
(Foto&Arşiv: Muammer KOTBAŞ, 09 Ocak 2023)

Arşiv:

Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından hazırlanmıştır.
Daha yeni Daha eski