Beğendiklerim.. "Biz Karikatürcüler Kendimize Olduğundan Daha Fazla Önem Veririz" (ARES)

Beğendiklerim.. "Biz Karikatürcüler Kendimize Olduğundan Daha Fazla Önem Veririz" (ARES)


Kübalı karikatür çizeri ARES.. 
Karikatürlerindeki imzası ve kısa adıyla böyle biliyoruz O'nu.. 
Tam adı, Arístides Esteban Hernández GUERRERO
"Humor Sapiens" web sitesinde Pepe PELAYO ile yaptığı röportajdan alıntılar...
---

ARES: 
- "Başlangıçta sadece karton üzerine mürekkeple karikatür yapıyordum, şimdi bu tekniği hiç bırakmadan sulu boya, karton, tuval veya ahşap üzerine akrilik, serigrafi, dijital teknikler de kullanıyorum ve aynı illüstrasyonları kitaplara, posterlere, tablolara da yapıyorum. resim, duvar resimleri, heykeller, enstalasyonlar…."

"Ama bana öyle geliyor ki, tüm bu değişikliklere rağmen, tüm çalışmalarımın kavramsal matrisi zaten ilk çalışmalarımdan itibaren belliydi. Artık daha az saçım ve daha fazla göbeğim var, farklı görünüyorum ama hala aynıyım."


- "Belirli bir çalışma saatim ya da alanım yok. Bazı meslektaşlarım sabah sekizde yaratmaya başlıyor ve işleri bitene kadar aile onları rahatsız etmiyor, sizi temin ederim ki bu benim durumum değil. İş yapmak için bir dakikamın bile olmadığı günler oluyor, diğer durumlarda ise bir ya da birkaç ay ara vermeden, günde on altı ya da daha fazla saat süren yaratım günlerini geçiriyorum. Eşim de uykusuzluğumun bildiği en üretken şey olduğunu söylüyor."

"Çizim yapmaya veya boyamaya konsantre olamadığım zamanlarda, daha sonra kitabım olacak metinleri ve görselleri yazmaya ve düzenlemeye başlıyorum. Toplantılardayken durmadan çiziyorum, hatta sergilerde de o görüntüleri kullanıyorum, yaratmadığım zamanlarda da yaşamaya devam ediyorum ve fikirlerimin kaynağı kendi hayatımdadır."


- "Grafik mizahla ciddi olarak ilgilenmeye başladığımda, o dönemde Küba'da beni en çok ilgilendiren şey Dedeté'nin estetiğiydi. İlk yol Carlucho, Manuel, Tomy, Ajubel'den çıktı... Bazı meslektaşlarım ve eleştirmenler, tombul karakterlerim nedeniyle Kolombiyalı ressam Botero'dan etkilendiğimi düşünüyorlardı. Bu özel durumda size durumun böyle olmadığını söylüyorum, yirmi yaşındaydım ve o zamanlar onun eserlerini bilmiyordum çünkü kendi kendimi yetiştirdiğim için Küba ve evrensel sanatın birçok ifadesinden ve sanatçısından tamamen habersizdim."


- "Biz karikatürcüler kendimize olduğundan daha fazla önem veririz, çoğumuz tek bir çizimle buna inanırız. ya da birçoğuyla görüntülerin sırasını değiştirebiliriz ve bu bir yalandır.

Mizah bazı şeylere işaret eder, fikirleri etkiler ama bizim ona atfettiğimiz güce sahip değildir. Eğer durum böyle olsaydı, sizi temin ederim ki dünya uzun zaman önce daha iyi bir yer olurdu. Niyet ettiğimiz o güç, çağdaş toplumun diğer kesimlerine de dağılmış, bedeni küçük, egosu çok büyük bir ekibiz."


Anekdot:

- "Meksika'daydım, Belize sınırındaydım ve ucuza (sonunda Küba'dan) alışveriş yapmak için serbest bölgeye gittim. Chetumal'da gömleğimi değiştirdiğimde pasaportumu unutmuştum ve tekrar sınır karakolundan geçtiğimde beni 'Yasadışı Göçmen' suçundan gözaltına aldılar. Gardiyanlar iki huysuz Meksikalı kadındı ve ben orada küçük bir alanda mahsur kalmıştım. Bir süre sonra oraya Manuel adında, yine Meksikalı, görünüşe göre daha yüksek rütbeli bir adam geldi. Yanımda durdu ve bana sordu: Nerelisin? Cevap verdim: Kübalı. “Ah… Kübalı!… peki sen ne yapıyorsun?” dedi bana. Ben bir moneroyum (Meksika'da karikatüristlere böyle diyorlar), diye yanıt verdim. “Monero... peki nasıl imzalarsınız?” Ares'e söyledim. “Ares mi? "Şişman olan mı?... Sen bir doktorsun ve çizimlerini beğeniyorum!" Birkaç dakika konuştuk, Meksika'da basılan eserlerimi biliyordu. Biraz güldük ve sonra beni bıraktı. Pasaporta ihtiyacım yoktu, mizahımla sınırı geçtim."

- "Yaşlanma. Yapmadığın şeyden şikayet etme... yap. Hayran olma yeteneğinizi kaybetmeyin. Hatalardan öğrenmek. Bakmayın, gözlemleyin. Yaşa, ilhamın olduğu yer orası. Sadece komedyenlere odaklanmayın, mizahınızın nedenlerini yaratımın diğer alanlarında arayın. Kendine iyi bak ki, sevildiğin uzun yıllar yaşa..."  (Kaynak: Humor Sapiens)









Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından hazırlanmıştır.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski