Albümü İyi İncelemeyince..

Albümü İyi İncelemeyince..

"The Best Cartoons of Nippon 2023" - (sayfa 59)

Yurt içinden ya da yurt dışından adıma gelen yarışma ve sergi albümlerini ilk aldığımda heyecanla açar, zarfın içindekileri yüzeysel olarak gözden geçirir ve ardından "albümde benimle ilgili ne var?" diye kısa bir inceleme yaparım.

Bana ait bir sertifika, belge, diploma veya herhangi bir hediye varsa onlara bakarım  Albümde karikatürümün olup olmadığını öğrendikten sonra ilk işim, Blog sayfamda bunun haberini yapmak olur. Gelen o posta paketi ve içindekilerle birlikte teknik ve tanıtıcı bilgiyi not ederek haberi tamamlarım.


Benim özelliklerimden biri de, yarışma veya sergi gibi bir etkinliğe yapıt gönderdikten sonra eğer, etkinliğin çok belirgin bir özelliği yoksa ya da çok özel bir durumla ilgili çizim istenmemişse, ne çizip gönderdiğimi bir süre sonra unuturum. Gönderdiğim karikatürlerin bir kopyasını harici bellekte yıllara göre arşivledikten sonra artık o etkinlikle ilgili görevimi tamamlamış olarak sonraki etkinliklere bakarım.  

Karikatürü gönderdiğim etkinlikle ilgili aradaki sonuçlanma süresi ne kadar uzarsa, benim o çizim(ler)i unutma olasılığım da o kadar artar. Dolayısıyla albümde yayımlanan eserimi görünce anımsayıp mutluluk duygusunu da yaşadıktan sonra o albümü, daha sonra daha ayrıntılı incelemek üzere bir kenara bırakırım.

"The Best Cartoons of Nippon 2023" - (sayfa 59)



En son üç gün önce Japonya'dan gelen posta paketi ve karikatür albümü için de yukarıdaki gibi gelişmeler oldu. Bu üç gün içinde ara ara fırsat buldukça rastgele bazı sayfalarını açıp karikatürlerine baktım. Esaslı bir inceleme yapmak için bir yandan en uygun geniş zamanımın olmasını beklerken, bir yandan da çalışmalarımı sürdürüyorum. O nedenle albüm hemen yanımda duruyor sürekli..

"The Best Cartoons of Nippon" albümünde "Biz" konulu bölümde
yer alan karikatürüm (sayfa 44).

Dün gece Polonya-Legnica'daki yarışma için yeni espri esinlenmeme katkısı olur diye elimin altındaki son gelen "The Best Cartoons of Nippon" albümünü aldım, rastgele açtığım 59. sayfanın solunda ve sağında toplam 6 karikatürden bir tanesi hemen dikkatimi çekti. Nasıl çekmesin, çünkü tanıdık bir karikatürdü. 


Şaşırttı beni. İstemsizce güldüm. İşi gücü bırakıp bu işle ilgilendim. O tanıdık karikatür bana aitti. Tuhaf olan bu değil, albümde sadece 1 karikatürüm var zannedip onun haberini yapmıştım üç gün önce. Oysa 2 karikatürüme yer verilmişti. Neden ayrı ayrı sayfalara koyduklarını merak ettim. Anlam veremedim önce. Fakat sonrasında konuyu çözdüm elbet. Serginin konulu ve serbest bölümlerine 1'er karikatür gönderdiğimi unutmuşum. Albümü tam incelemeden konulu bölümdeki (44. sayfa) eserimi görüp sadece o yayımlandı zannedip haberleştirmiştim.

Bu da böyle bir güzel anekdot olmuş oldu. 

Demek ki iyi incelemek, emin olmak gerekiyormuş. 

İlgili Haberler:



"The Best Cartoons of Nippon" albümünde
serbest konulu bölümde yayımlanan 2. çizimim.
("Nippon'un En İyi Karikatürleri" Uluslararası Karikatür festivali 2023
8aitama / Japonya) 
(The Best Cartoons of Nippon" International Cartoon Festival 2023,
Saitama / Japan)

Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından hazırlanmıştır.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski