Beğendiklerim.. "Mizah Benim İçin Günlük Bir Terapidir." (Pavel Constantin)

Beğendiklerim.. "Mizah Benim İçin Günlük Bir Terapidir." (Pavel Constantin)


Pavel Constantin'den..

- "Bütün bir hayatı çizdiğinizde karikatür artık bir hobi olarak görülmüyor. Bu bir tür mengene veya virüstür. Birisi yanımda bir kalem ve kağıt varken ellerimi arkamdan bağlasa havlamaya başlardım sanırım. Cazibe DNA'nıza sızıyor ve bunun tedavisi yok."

- "Evrim, ilerleme demektir. Bana göre son yıllarda hayatın kuralları daha basitti. Bugün çevredeki gerçeklik daha çeşitli hale geldi. Sanki Cennet ve Cehennem ortak girişim oluşturuyor. Görünüşe göre toplum, onun politik ve ekonomik alanı yaşamlarımızı pek de iyi etkilemiyor. Bizi üzen pek çok kangren ve çürümüş sosyal bağ var. Yolsuzluk, savaş, kirlilik vb. Ama karikatürcüler bu durumdan faydalanabilirler çünkü mizah karanlıklaşsa bile kalıcı ilham kaynaklarına sahip olacağız."


- "Doğu Avrupa ülkelerinde komünist dönemde mesajların sansürünü kontrol eden bir güvenlik vardı. Karikatürlerde oldukça sık. Bu kötüydü ama iyi bir tarafı da vardı. Sansürcülerin belirli mesajları kolayca çözebilmesi için yaratıcının çok daha kurnaz, yani daha akıllı olması gerekiyordu. O dönemde Doğu karikatürlerinin fazlasıyla yaratıcı olmasının nedeninin bu olduğunu düşünüyorum. Günümüzün ifade özgürlüğü olağanüstüdür. Ama ifade yöntemleri daha kolay olduğu için artık eskisi kadar düşünmüyoruz diye düşünüyorum."

- "Mizah benim için günlük bir terapidir. Mizah ve karikatür toplum içindir, kangreni ve toplumsal ahlaksızlıkları görünür kılmayı amaçlayan bir tür hiledir. Bu hiciv alanında. Ancak genel olarak varoluşun yeni anlamlarını arayan ve bulan, meditasyonu teşvik eden, gündelik gerçeklik üzerinde manevi bir iyi niyet havası sağlamaya çalışan daha taşlı, daha ayrıntılı veya metaforik bir araçtır."


- "Eğer insanların gülümseyerek meditasyon yapmasını sağlayabilirsek bu bizim için bir zaferdir. Bunu genel olarak ahlakı ve insan hatalarını, özellikle de hayatlarımızı dramaya dönüştüren hataları alaya alarak başarıyoruz. Ama birinin fiziksel kusurlarına gülmeye asla izin verilmez. Mizah bir çözüm haline geliyor çünkü hayatın çirkin yanını ortadan kaldırıyor, bize sorunlarla dalga geçilebileceğini, ağlamak yerine gülebileceğimizi gösteriyor."

- "Bir ruh hali olarak mizah, yaşı ne olursa olsun herkes için aynıdır. Geleceğin mizahla dolu olacağını düşünmek güzel. Her ne kadar doğanın bozulması, kirlilik, savaşlar ve diğer sorunlar evrimleşse de, daha ziyade kara mizaha yönelik bir bakış açısı açmaktadır."


- "Herkes gibi ben de ölümden korkuyorum. Ama bunun üzerinde pek düşünmedim ve düşüneceğimi de sanmıyorum. Bu arada karikatürcülerin ön yargıları yoktur. Karakter olarak ölümün işlendiği birçok karikatür yaptılar. Bazıları o kadar esprili ki ölümüne gülecekler."

- "İnsanların gülümseyerek meditasyon yapmasını sağlayabilirsek bu bizim için bir zaferdir. Bunu, ahlak kurallarını ve genel olarak insan hatalarını, özellikle de hayatlarımızı dramlara dönüştüren hataları alaya alarak başarıyoruz. Ama birinin fiziksel kusurlarına gülmeye asla izin verilmez. Mizah bir çözüm haline geliyor çünkü hayatın çirkin yanlarını ortadan kaldırıyor, dertlerle dalga geçilebileceğini, ağlamak yerine gülebileceğimizi gösteriyor bize."




(Alıntı: humor sapiens)

Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından hazırlanmıştır.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski