Pazar Notları.. Günümüzü Gün Edeceğiz

Pazar Notları.. Günümüzü Gün Edeceğiz


Pazar notları bundan böyle kısa notlarla ve çeşitlilikleri barındırarak yoluna devam edecek. Şu sıralar en birinci konularımızdan olan ekonomi, her an sayfanın  herhangi bir yerinden aniden çıkabilir, dikkatli olun. Kaçmak mümkün değil. Biraz ciddiyet biraz mizah, biraz sanat-karikatür ve diğer başlıklarla günümüzü gün edeceğiz anlaşılan..

          E K O N O M İ          

Fiyatlar nasıl düşecek? Çok kolay aslında.. 
Ancak uygulamada Timur'un filleri hikayesine dönüyor iş.
İşte arkadaş yazmış. 
Ben buna 'ekonomist' derim!..


          F İ L M          


- Ateş Böceklerinin Mezarı / Hotaru no haka (1988) | IMDb 8.5  2.
https://www.google.com/search?

          F İ L M          

Necmi Rıza AYÇA Neden Sinirlendi?
- Yıllar önce o dönemin en yaşlı çizerlerinden olan Karikatürcü Necmi Rıza AYÇA ile İstanbul'da Karikatürcüler Derneği'nde karşılaşıp sohbet etmiştim. Bir kaç gün sonra yine derneğe gittiğimde AYÇA da oradaydı. Ben; böylesi usta çizerlerle tanışmak isteyen, Anadolu'dan gelerek görüşme fırsatı yakalayan onlarca çizerle sık sık  karşılaştığını ve isimleri unutabileceğini düşünerek tekrar kendimi tanıttım. Bu anımsatma O'nu kızdırdı. Yüzünde sinirli bir ifadeyle bana "Ben bunak mıyım? Hatırlıyorum tabi!" diyerek azarladı beni. O anda bir gaf yaptığımı anladım ve hemen özür diledim. Sonradan "Keşke o görüşmede 'Nasılsınız!' diyerek sohbete başlasaydım" diye düşündüm.


          F O T O Ğ R A F          

Bu fotoğraf Mart 2022'de çekilmişti.
Üzerinden bir buçuk yıla yakın zaman geçti. Ne çabuk nostalji oldu o günler!..
Şimdi aynı heyecanla aynı ürün için koşamamanın dayanılmaz hafifliğini yaşıyor olabilirler mi?


          K A R İ K A T Ü R          

(Karikatür: Muammer KOTBAŞ)
©   Copyright, KotbasArtColors


          K İ T A P          

- "Beyaz Zambakalar Ülkesinde"

          B A Ğ L A N T I          

- TED-ED Çok sayıda konuda animasyonlu eğitim videoları.
- Karikatür Atölyesi

          B U L M A C A          


Bu fotoğrafta bir aykırılık, ters giden bir şey var. Bakalım bulabilecek misiniz?
Yanıtı sayfa sonunda fakat hemen bakmayın!.. 


          B İ L G İ          

- Temmuz 1898 CURIE çifti yeni bir elementi keşfettiklerini duyurdu. Polonyum koydu adını Marie CURIE.. Aynı yılın sonunda Radyum elementini keşfettiklerini duyurdular.. Sorbonne Enstitüsü'nde öğretim üyeliği  yapan ilk kadın Marie CURIE.. Radyoaktivitenin etkileri o yıllarda iyi bilinmediği için herhangi bir koruyucu kıyafet olmadan radyoaktif maddelerle  yıllarca çalışmış, sağlığına ne kadar zarar verdiğinin hiçbir zaman farkına varamamıştır.
"Hayatta hiçbir şeyden korkmayın yalnız; her şeyi anlamaya çalışın." (Marie CURIE)

          B E Ğ E N D İ  M          

Sokrates'in hayranı zengin bir tüccar, bütün servetini O'na bağışlamıştı.
Tüccarın ölümünden sonra vasiyeti gereği bir çuval altın, Sokrates'e verildi. Filozof, çuvalı kayığa koydu denize açıldı.Altınları suya atarken, tarihe şu özlü sözü söyledi;
- "Ey para!..  İşte seni batırıyorum ki, sen benim ruhumu batırmayasın."

          M Ü Z İ K          

- Amjad Ali KHAN / "Morning Ragas / Mix"
- B. Tribe FT SDTU - "Asturias"
https://www.youtube.com/watch?v=DfnJVamQ3WI
- Omar AKRAM / "Desert Dream"
-----

8. sıradaki bulmaca fotoğrafın sorusunun doğru yanıtı:


Çocukluğunu artık geride bırakmış bir genç adam, 
kendini kaydırağın üzerine atmış, gökyüzünü seyre dalmış.. 
Böylesi de güzel bu yaşta!..


Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından hazırlanmıştır.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski