Karikatürcü Seçkin TEMUR.. Saygın Bir Beyefendi Geçti Yaşamımızdan

Karikatürcü Seçkin TEMUR.. Saygın Bir Beyefendi Geçti Yaşamımızdan


Karikatürcü Seçkin TEMUR'un hayatını kaybettiğini, sosyal medyada birkaç kişinin yaptığı duyuruda gördüm. Biraz araştırıp daha geniş bilgi almak istedim. Ancak farklı ve yeni bir bilgiye ulaşamadım. 

Ankara'da ikamet eden ve karikatür çalışmalarını buradan sürdürmüş olan Seçkin TEMUR 77 yaşındaydı. Son yıllarını yalnız yaşayarak geçiriyordu. Zaman içinde çeşitli nedenlerle bazı küskünlükleri vardı. O nedenle de, kendi seçimi olarak çoğu çevreden kendini uzak tutuyordu. 

Seçkin TEMUR
(1946 - 10 Mart 2023)

Muammer KOTBAŞ

Karikatürcü Seçkin TEMUR'un hayatını kaybettiğini, sosyal medyada birkaç kişinin yazdığı duyuruda gördüm. Biraz araştırıp daha geniş bilgi almak istedim. Ancak farklı ve yeni bir bilgiye ulaşamadım. 

Ankara'da ikamet eden ve karikatür çalışmalarını buradan sürdürmüş olan Seçkin TEMUR 77 yaşındaydı. 

Son yıllarını yalnız yaşayarak geçiriyordu. Zaman içinde çeşitli nedenlerle bazı küskünlükleri vardı. O nedenle de, kendi seçimi olarak çoğu çevreden kendini uzak tutuyordu. 

Yaşamı, kişiliği, karakteri ve insan ilişkileri açısından örnek oluşturabilecek bir kimlik olarak Seçkin TEMUR'u yakından tanımış ve bir arada bulunmuş olmaktan gurur hep duydum. Ancak son yıllarda ben de kendimi daha önceki çevremden uzak tuttuğum için, kendisiyle görüşmemiz ve haberdar olmam mümkün olmadı. 

İnsanların kendilerini ilgilendiren tercihlerinin her zaman yine kendileri açısından en doğru karar olduğunu düşünürüm. Seçkin TEMUR'un da yıllar önce aldığı kararları için kendisine hep saygı duydum. 

Elbette çizerler arası  ilişkilerin üzerleri kapatılarak sonsuzluğa terk edilmesi yerine, son ana kadar iyisiyle kötüsüyle canlı tutulmasından yanayım. Fakat ilişkilerdeki bu zorlu savaşım pek kolay olmadığı gibi, tek yanlı da olmuyor.

Seçkin TEMUR şimdi anılarımızda yerini edinerek yaşamayı sürdürecek.


Çizerler O'nunla ilgi neler yazmış..

Mehmet ARSLAN:
"Çizgilerinle değiştiremediğin dünyadan geriye çekildin Seçkin usta. Sanıyorum kırgın ve üzgün. Çoğu sanatçı, aydın, bilim insanı, aykırı insanlarda olduğu gibi...
Böyle insanlarla beraber, onların öteki yarısı gibi hasta, hapis, kaçak, kırgın, üzgün, kimsesiz, isyankâr, bazan da yenik olurum...
Şimdi...
Biraz õldüm..."

Tayfur ŞAPOLYO:
"AKBABA siyasi mizah mecmuası da yıllarca birlikte calistik....Sevenlerinin gönlünde yasiyacaksin sevgili Seckin"

Erdoğan KARAYEL:
"çizgi dünyasından yaprak dökümü 
ne yazık ki devam ediyor..
SEÇKİN TEMUR'u kaybetmişiz.
...
bir bakımevinde kalıyordu..
ziyaret ettiği arkadaşlarına
vefasızlıktan yakınıyordu.. 
az önce baktığımda gördüm ki..
dernek websitesinde adı bile yok..
başka da yorum yok.."

İlgili Haber:

Seçkin TEMUR'un Çizgilerinden..





Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski