Yeni Yıla Nasıl Girildi?

Karikatürcü dostlara ve karikatür sevenlere iyi bir yıl diliyorum. 2023'te umutlarının gerçekleşmesi dileklerimi iletiyorum. Cumhuriyeti'mizin 100. yılı olması nedeniyle anlam kazanan 2023 yılına kimin nasıl girdiğini bilmek mümkün değil. Her türlü duygu ve ortamın etkisiyle; en durağanından süper coşkulu anına kadar bu yelpazede

Sanıyorum 2001 yılıydı.. 31 Aralık'ta İstanbul'da ve Taksim'e yakın bir evde kalıyordum. Kutlamalara dahil olmak için İstiklal Caddesi'ne oradan Taksim'e çıktık. Vakit erkendi. Kalabalıklar yeni toplanıyordu. Bi'koşu Şişl'ideki eğlencelere göz atmak için gittik.

İnsanlar müzik eşliğinde ldukça düzeyli ve kontrollü eğlenmekteydi. Biraz oyalandık ve döndük Taksim'e. Kalabalık artmış coşku zirvedeydi. Fakat aşırı kalabalık nedeniyle İstiklal caddesinde olmayı tercih ettik. Orası da sıkışık olmasına karşın yine de gezilebiliyordu.

Yeni Yıla Nasıl Girildi?

Karikatürcü dostlara, karikatür sevenlere ve tüm iyi insanlara iyi bir yıl diliyorum. 2023'te umutlarının gerçekleşmesi dileklerimi iletiyorum.

Cumhuriyeti'mizin 100. yılı olması nedeniyle anlam kazanan 2023 yılına kimin nasıl girdiğini bilmek mümkün değil. Her türlü duygu ve ortamın etkisiyle; en durağanından süper coşkulu ve çılgın anına kadar bu yelpazede birbirinden farklı anlar yaşanmıştır mutlaka.

New Orleans - Louisiana / ABD

Ben 1970'li, 1980'li ve 1990'lı yıllarda gönlümce eğlenerek girdim yeni yıllara. Son birkaç yıldır da koşullarıma göre daha sakin geçiriyorum. Hatta iki-üç yıldır çok sıradan bir 31 Aralık gecesi yaşadığımı söyleyebilirim.

İnsanlar bu tür günleri kutlamalarını gönüllerince yapabilmeleri en doğal olanıdır ve özgürlükten gelen haklarıdır. Tercihini dışarda ya da evde kutlamaktan yana yapabilirler. Ben her iki durumda da bu haklarımı kullanmıştım geçmişte.

New Orleans - Lousiana / ABD

Ancak bir tanesi var ki bu yaşadıklarımdan, uluslararası toplumsal kültür skalasındaki yerimizi belirleyen önemli bir örnek. Bu örnek aslında o dönemlerde ve yakın zamanlardakilerde her yılbaşı gecesi yaşanıyordu. Ben sadece birinde doğrudan içinde yaşamış oldum.

Sanıyorum 2001 yılıydı.. 31 Aralık'ta İstanbul'da Taksim'e yakın bir evde kalıyordum. Kutlamalara dahil olmak için İstiklal Caddesi'ne oradan Taksim'e çıktık. Vakit erkendi. Kalabalıklar yeni toplanıyordu. Bi'koşu Şişl'ideki eğlencelere göz atmak için gittik.

Kopakabana Plajı - Rio De Janeiro / Brezilya

İnsanlar müzik eşliğinde oldukça düzeyli ve kontrollü eğlenmekteydi. Biraz oyalandık ve döndük Taksim'e. Kalabalık artmış coşku zirvedeydi. Fakat aşırı kalabalık nedeniyle İstiklal caddesinde olmayı tercih ettik. Orası da sıkışık olmasına karşın yine de gezilebiliyordu.

Gezdik, yedik, içtik eğlendik.. geç vakit eve geldiğimizde montumun cebinde telefonumun olmadığını fark ettim. Oysa cebimdeydi ve fermuarı kapalıydı. Kalabalıkta çalındığından haberim olmamıştı. Önce Polise sonra operatörüme durumu ilettim. Hepsi o.

Teksas / ABD

Sonuç olarak telefonsuz kalmıştım ve kısa sürede yeni bir telefon edinebilmem, ekonomik olarak mümkün değildi. Çok üzülmüştüm.

Yıllardır gözlemlerimden çıkardığım sonuç, biz eğlenmesini öğrenememiş bir toplumuz. Bunun ekonomik, kültürel ve dinsel nedenleri var. Yıllardır hiç birini halledebilmiş değiliz. O yüzden bizdeki neredeyse her tür kutlama çığırından çıkar.

Key West - Florida / ABD

Saydığım üç özelliği aşmış toplumlarda sindirilmiş bir eğlence kültürü göze çarpar. Halk yapılanın bilincinde, anlamını biliyor ve taşkınlık yok.

Bu nedenle her yaştan kişiler sokakta. Kadın, Erkek, Çocuk, Yaşlı, Genç.. En önemli yanı da bu. Özgürlüğü doyasıya hissediyorsunuz. Dinsel ve ayrımcı baskı, taciz, mobbing yok.

Karaöke sahnesi
Las Vegas / ABD

Bu yılbaşı gecesi ben de canlı yayınlarda farklı yerlerdeki yeni yıl kutlamalarına baktım. Örnek fotoğraflar kaydettim. Oldukça fikir verici.

New Orleans - Louisiana / ABD

ABD'nin ünlü Times Meydanı (Times Square). Her yıl geleneksel kutlamaların merkezi. Her yıl izlemeye çalışırım canlı yayınlarla.

Düzenli bir topluluğun bir arada olduğu bir ortam. Tıka basa doluşulmamış. Kontrollü bir düzenleme var. Eğlenmeyi dozunda sürdürüyorlar yeni yılın ilk saatlerine kadar.

Times Meydanı / ABD

01 Ocak 2023 Pazar, Londra İngiltere

Yeni yılın ilk günü de İngiltere'nin başkenti Londra'da kutlamalar yapılıyor. Birçok ülkede yoğun geçen bir gecenin ardından ertesi gün tatilde sakinlik yaşanırken, İngilzler tam aksine büyük katılımın sağlandığı festivalle coşkulu bir kutlama gerçekleştiriyor gün boyu. İçinde barındırdığı yabancıları da dışlamadan dahil ederek.

----

Ve son olarak Discovr Satellite uydusundan alınan yerküremizin görüntüsü.. ABD yerel saatiyle 2023'e girmeye yaklaşık 1,5 saat kala dünyamız bu haldeydi.. Şimdilik herşey yolunda gibi. Umarız daha fazla zarar vermediğimiz yıllarda insanlığın evi olmayı sürdürür..

İyi yıllar...💖

Discovr Satellite - 31 Aralık 2022, saat 10.34

Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.