Muayed NEAMA Portre Denemesi Başarısız

Muayed NEAMA Portre Denemesi Başarısız

Irak'ta düzenlenen "
1. Uluslararası "Muayed NEAMA" Yarışması ve Sergisi" benim ilgi alanım dışında kalan bir etkinlikti. Yine de grafik stilde çalışmayı sevdiğim için, Muayed NEAMA" çalışması denemeye karar verdim. Etkinliğe katılımın (yine) son gününde hazırladığım



Irak'ta düzenlenen "1. Uluslararası "Muayed NEAMA" Yarışması ve Sergisi" (The First International "Muayed NEAMA" Competition and Exhibition 2022 Iraq) benim ilgi alanım dışında kalan bir etkinlikti. 

Yine de grafik stilde çalışmayı sevdiğim için, Muayed NEAMA" çalışması denemeye karar verdim. Etkinliğe katılımın (yine) son gününde hazırladığım çalışmamı gönderdim. İddiam olmadığından, etkinliğe katkı amacıyla hazırlanmış bir girişim olarak adlandırabiliriz.

Muayed NEAMA - Karikatürcü
(Irak / Iraq)
(1951 - 2005)

Muayed NEAMA Portre Denemesi Başarısız

Irak'ta düzenlenen "1. Uluslararası "Muayed NEAMA" Yarışması ve Sergisi" benim ilgi alanım dışında kalan bir etkinlikti. 

Yine de grafik stilde çalışmayı sevdiğim için, Muayed NEAMA" çalışması denemeye karar verdim. 


Etkinliğe katılımın (yine) son gününde hazırladığım çalışmamı gönderdim. İddiam olmadığından, etkinliğe katkı amacıyla hazırlanmış bir girişim olarak adlandırabiliriz.

Bu etkinliğin son tarihi 17 Aralık 2022'ydi. Konu: "Sanatçının (Muayed NEAMA) Karikatür Portresi"


Şimdi şu örneklere bir göz atalım..

1
Eseri çalışmaya başladığımda ilk önce kişinin yüzündeki genel hatlarını 
tanıma ve yerleştirme aşamasını hızlıca geçtim, 

2
Çizime PhotoShop üzerinde devam ettim.
Form üzerinde oynamalar sonrası abartıya dümen kırma planım ne yazık ki tutmadı. 
Çünkü asıl ustalık yeteneğinin başladığı aşamaydı. 

3
İşte bu noktada formu daha da soyutlayarak grafik tadında bir leke yakalamaya 
doğru savruldum. 
İçimdeki durdurulamaz koşullanma, kendi varacağı yere  çılgınca yol alırken, 
dizginleri ondan geri alabilmem de mümkün olmadı.


4
Dolayısıyla her şeyi kendi akışına bıraktım.  
Her attığım bir önceki çizgi, bir sonraki aşamada fazlalık olarak gözüktü gözüme. 
Sanki Michelangelo'dım ve taşın fazlalıklarını atmaktaydım.

5
Sonucunda ortaya sanat eseri bir şaheser heykel çıkar mıydı, çıkmaz mıydı, 
kestirmek zordu. Ama ben yine de durmadım.

6
Ayrıntılardaki fazlalıkları da traşlamayı sürdürdüm. Yaptığımı beğenmesem de,
ortaya çıkacak eserin beni yerden yere vurmasına da hazırlamıştım kendimi.

7
Doğrusu da buydu. Oyunu kuralına göre oynamak gerekliydi. Ve bu daha etikti. 
Bir özeleştiri çalışması olarak böyle bir eseri
beğenmediğimi itiraf edeyim. 
Bu belki de o andaki 'ben'dir, 'ben'imdir..Benden bir parçadır her haliyle..
İşte o yüzden yok etmedim, edemedim!..

Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski