Çin'de Yapılan Şu Yarışmaya Karikatür Gönderme Aşaması Çıldırttı Beni

Çin'de Yapılan Şu Yarışmaya Karikatür Gönderme Aşaması Çıldırttı Beni

Üç adet eskilerden ve 1 adet de yeni çizimle birlikte toplam 4 adet karikatür göndermeye hazırlandım. Belirtilen 'Kullanıcı Kayıt' sayfasına ulaştım. Çok fazla olmasa da bir çok bilgi isteniyor. Formu doldururken, istenilenin tam olarak ne olduğunu anlamak ve daha seri olabilmek için



Anlaşıldı, bu yarışmaya katılmayı başaramayacağım. Pes ettim, çıktım gittim dışarıdaki işimle ilgilenmeye. Son katılım tarihi 31 Temmuz Pazar günü bana göre bu başarısız girişimden sonra, ertesi gün 01 Ağustos Pazartesi günü bir haber sayfasında yarışmanın katılan eserlerinden oluşan galeri haberine rastladım. 

Toplam 187 sayfadan oluşuyordu bu galeri. Gayri ihtiyari başladım tek tek sayfalara bakmaya, karikatür-illüstrasyonları incelemeye. Karikatür sayısı azınlıktaydı. İllüstrasyonlar, aralarında gayet iyileri de vardı ve çok zengindi.


Çin'de yapılan şu yarışmaya karikatür gönderme aşaması çıldırttı beni

Orjinal adı "International Cartoon and Illustration Exhibition on a Community with a Shared Future for Mankind 2022" olan, "İnsanlık için Ortak Geleceği Olan Bir Toplum Üzerine Uluslararası Karikatür ve İllüstrasyon Sergisi 2022" yarışmasına, bir Muammer KOTBAŞ klasiği (!) olarak yine son günü katılım gerçekleştirmek için harekete geçtim. 


20 eser gönderme şansı..

Yarışmanın ana konusu "Düşük Karbonlu Yaşam". Ödül almamış, eski uygun eserlerim vardı. Ancak yine de yeni bir-iki eser daha çizersem iyi olur diye düşündüm. Üstelik bu yarışmanın diğer bir çok yarışmadan önemli farkı,  20'ye kadar eser gönderme şansı sunuyordu. 'Arşivde ne var ne yok, topla gönder gitsin' diyorsun.. o derece örneğine az rastlanılan sayı serbestisi..

Galeri sayfa: 8


Bir de illüstrasyon da isteniyor olması tam benlik.. fakat gel gör ki, işi son güne bırakınca rahat ve geniş düşünme, dolayısıyla sabırla çizme olanağı olmuyor insanın. En azından yeni 1 adet iş çıkarırsam mutlu olacağıma şartladım kendimi. 

Sonuç olarak isteyince oluyor. Bir yeni çizim hazırladım. Çin, saat farkı olarak Türkiye'den 5 saat ileride olunca, bizim saatler 19:00'ı gösterene kadar karikatürlerimi göndermem gerekiyor. 


Sayfaya eser yükleme işkencesi..

Bir çok yarışma; çizeri uğraştırmadan kolayca e-Posta üzerinden katılımı mümkün hale getirirken, Çin'deki bu yarışma işi o kadar yokuşa sürmüş ki, katılımın son dakikalarında kalan zamanı, bu zorluğu aşmak için harcadım. 


Üç adet eskilerden ve 1 adet de yeni çizimle birlikte toplam 4 adet karikatür göndermeye hazırlandım. Belirtilen 'Kullanıcı Kayıt' sayfasına ulaştım. Çok fazla olmasa da bir çok bilgi isteniyor. Formu doldururken, istenilenin tam olarak ne olduğunu anlamak ve daha seri olabilmek için devamlı çeviri yapmak gerekiyor. Form üzerinde geçiş yaparken sürekli 'robot olmadığımıza dair' işaretlememiz gereken kutucuklar çıkarıyor. Ben onlarla boğuşurken "zaman aşımına uğradı' deyip işlemi sonlandırıyor. 

Galeri sayfa: 6

Olmadı tekrar dene.. Süre daralıyor..

Denemeler sonucu istenilen bir takım bilgileri eklediğimde, kullanıcı adı ve bir şifre oluşturmam istendi. Gerekeni yaptım, güvenlik kodlarını girdim. Ortada bana ait sayfa yok. e-Postama doğrulama kodu gelir diye bekledim. O da yok. Aynı işlemi baştan tekrar yaparak bir şekilde kendi sayfamı oluşturdum. Nasıl oldu hala anlamış değilim. Çünkü işlem başarısız gibi gözüküp beni yanıltıyor, yeniden yapıyorum vs.


Bu aşamaları aşınca, eser yüklemeye sıra geliyor. eserlerin tek tek yüklenmesi gerekiyor. Yüklemeye çalıştığım karikatürün pixel ölçülerinin uygun olmadığını belirtince, hadi bakalım doğruca Photoshop'ta ölçüyü yeniden düzenlemeye. Onu da hallettikten sonra, formu yeniden doldurmak ve yüklemeyi tekrar yapmak gerekiyor. 

Yükleme belirsiz, sayfam boş..

Bir de karikatürle ilgili isim ve bir açıklama eklemek gerekiyor. Anlık toparlayıp İngilizce'ye çevirdiğim açıklama da, eser yüklenemediğinde haliyle silinmiş oluyor. Not etmediğim için de tekrar toparlanıp yazılması gerekiyor. 


Bütün bunları hallettikten sonra yüklenen karikatürü arşivine almıyor, senden eseri kırpmanı istiyor. İşlemi halledebilmen için mecburen kırpıyorsun bir bölümünü. İşlem tamam yükleme bitti gibi gözüküyor. Oluşturduğum sayfama şifremle giriyorum ki, yüklediğim eserimi göreyim. O da ne!.. Sayfa boş. Yükleyemedim diye düşünüyorum. 

Seri No: 4629
(Yeni çizimim)



Bu kez diğer bir karikatürümü yüklemeye karar verip yukarıdaki işlemleri yapıyorum. Pixseldi, Photoshoptu, kırpmaydı... maalesef  bu eserim de sayfada yok. Diğer eserlerimi de yüklemeyi denedim, sonuç değişmedi. Gittikçe sinirlerim zirve yapıyor. O dakikalarda dışarıda işim var, evden çıkmam gerekiyor. Eser yükleyemedim, katılım süresi de doluyor... Ya 20 adet eser göndermek istesek ne kadar zaman alacağını, nasıl uğraştıracağını bir düşünün!


Aksiliklerden dolayı yükleme yapamadığımı zannederken..

Anlaşıldı, bu yarışmaya katılmayı başaramayacağım. Pes ettim, çıktım gittim dışarıdaki işimle ilgilenmeye. Son katılım tarihi 31 Temmuz Pazar günü bana göre bu başarısız girişimden sonra, ertesi gün 01 Ağustos Pazartesi günü bir haber sayfasında yarışmanın katılan eserlerinden oluşan galeri haberine rastladım. Toplam 187 sayfadan oluşuyordu bu galeri. Gayri ihtiyari başladım tek tek sayfalara bakmaya, karikatür-illüstrasyonları incelemeye. Karikatür sayısı azınlıktaydı. İllüstrasyonlar, aralarında gayet iyileri de vardı ve çok zengindi.

Seri No: 4675

Daha 6. sayfaya gelmiştim ki, bir de ne göreyim..  Yükleme denemesi yaptığım bir eserim galerideydi. Gel de şaşırma!.. Sitedeki hesabıma giriyorum, yine boş. Neyse, sonuçta gerçek olan, yüklenmiş bir eserim vardı artık. Hem şaşırdım hem sevindim. 

İki sayfa daha devam ettim, 8. sayfada bu kez ikinci karikatürüme rastladım. Yeni çizdiğim karikatürümdü bu. Şaşkınlığım biraz daha arttı. Hiç karikatür yükleyemediğimi zannederken, 2 eserim yüklenmişti. İnat ettim 187 sayfayı tek tek inceledim. İki eserimden başka karikatürüm yoktu. 


Eserler galeride oylamaya açıldı..

İlk defa böyle bir şey başıma geldi. eserlerim galeride var, sitenin bana ait hesabımda yok. Neyse olayı bu haliyle kabullenip gelişmeleri takip etmek kalıyor. Galerideki bütün eserler oylamaya açılmış. Benim karikatürlerimin seri numaraları şöyle: 4629 ve 4675.. Bu iki eserim için oy kullanacaklara şimdiden teşekkür ederim. 
(Kaynak/ Galeri: art contest chinadaily)

Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski