2022 Yılının İlk Çizimi İlk İmzası

2022 Yılının İlk Çizimi İlk İmzası

"Böyle savruk çizgileri seviyorum. Daha kısa sürede çizimi yapılabilen.. Bu konuda aklıma gelen iki karikatürcü dost var. Biri Adnan TAÇ, diğeri Oğuz GÜREL.." 
"Ancak bu durum karikatürün estetiğinden hiç bir şey kaybetmiyor. Bir de kendine özgü çizimi olunca ortaya.."


2022 Yılının İlk Çizimi İlk İmzası

Şu an bu sayfayı ziyaret edenlere iyi bir yıl geçirmelerini diliyorum. Bildiğimiz üzere yıllar bize iyi yada kötü herhangi bir şey vermez. Yıl dediğimiz zaman kavramı sadece sayılardan oluşmaktadır. 


Dolayısıyla her şey kendimizde saklı. Dünyaya bakış açımızın pozitif düşünce üretir düzlemde olması, olumsuzlukları azaltacaktır. Ben böyle bakmaya çalışıyorum. Umutsuzluğa yer vermiyorum. Aksi halde yaşamanızın bir anlamı kalmıyor. 

Şu özlü sözde vurgulandığı gibi: 
"İnsan, yenilgi düşüncesini kabul ettiği anda yenilmiştir zaten!"
Bir de Samuel BECKETT'ın şu sözü umut ve mücadele gücüne vurgu yapıyor:
"Hep denedin hep yenildin olsun gene dene gene yenil daha iyi yenil!"


 Bu düşüncelerle 2022 yılına girdiğim saatlerde, her yıl olduğu gibi bir yeni yıl çizimi yapayım dedim. Bir yarışmaya veya sipariş bir çizim olmayacağı için özgür bıraktım kendimi. Hani "çalakalem" dediğimiz o gelişigüzel türden. 


Aklıma ilk gelen, son 2 yıldır 8 milyar insanın gündeminde olan Coronavirus (COVID-19) oldu. Hakkında çeşitli spekülasyonlar çıksa da, dünya karikatürcüleri virüsün o mikroskobik görünümünü çizgileriyle yansıtmaya devam ediyorlar. Bazen sevimli bazen şeytani, hınzır, kötü niyetli vb.. 

Tahminim odur ki, 2022'de de bu virüs her haliyle yaşamımızda kalmayı sürdürecek. Çizimimde de işin bu yönünü ele alarak, COVID virüsünün yeni yılı kendi için kutlayacağını düşündüm.



"Hoşgeldin"i İngilizce "Welcome" diye söylemesi de kendisinin salgın yani pandemi oluşturmasıydı. O yüzden global bir çizim olarak hitap etmeliydi.

Böyle savruk çizgileri seviyorum. Daha kısa sürede çizimi yapılabilen.. 
Bu konuda aklıma gelen iki karikatürcü dost var.. 

Biri Adnan TAÇ.. Çoğu kez hiç kurşun kalem kullanmadan düşündüğü çizimi kağıda aktararak karikatürünü tamamlardı. Hatasıyla, yanlışıyla.. Elbette hata ve yanlışı yapmamaya çalışarak.

Bir diğer karikatürcü dost Oğuz GÜREL. Özgüveniyle düşüncelerini kağıda aktarırken, perspektif, düzlem O'nun için geçersiz kural oluyor. Ancak bu durum karikatürün estetiğinden hiç bir şey kaybetmiyor. Bir de kendine özgü çizimi olunca ortaya bir değer çıkıyor. İşte oradaki o çizgideki rahatlığı seviyorum. 

Çünkü zorlamalar her zaman çiğ kalıyor. Kendini sevdirmiyor.

Çizgi rahatlığını sevdiğim diğer çizer dostlardan daha sonra söz edeceğim..


Böylece 2022'ye; ilk "2022 imzası" attığım bu ilk çizimimle girmiş oldum. Bu moralle hız kesmeden birlikte gidelim, güzelliklerle..

Çizimin siyah-beyaz ilk haline yer veriyorum. Makyajsız (!), Photoshop'suz. Hatalarıyla vs.

Hatalarıyla çizimin ilk hali. Photoshop'suz.. Makyajsız..


Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Yorum Gönder

İlginize teşekkür ederiz!

Daha yeni Daha eski