'SürBıSa' Amblemi

'SürBıSa' Amblemi

K
ısa adı 'SÜRBISA' olan Sürmene Bıçakçılık ve Tıbbi Aletler A. Ş,.. 
Trabzon'un Sürmene ilçesinde 1996 yılında kurulmuş bir firma.. Firmanın temelleri 1982 yılında 'Sürmene Bıçak Sanayi' adıyla atılmış ve 2000 yılında üretim faaliyetine başlamış. Aynı yıl firma yetkilileriyle


Kısa adı 'SÜRBISA' olan Sürmene Bıçakçılık ve Tıbbi Aletler A.ŞTrabzon'un Sürmene ilçesinde 1996 yılında kurulmuş bir firma.. Firmanın temelleri 1982 yılında 'Sürmene Bıçak Sanayi' adıyla atılmış ve 2000 yılında üretim faaliyetine başlamış. 

Aynı yıl firma yetkilileriyle benim bir araya gelişim, bir amblem çalışması içindi. Söylediklerine göre 2 yıldır bu konuda arayış içindeydiler. Hatta İstanbul'da bir çok girişimde de bulunmuş fakat istedikleri anlayışta bir çizim bulamadıklarını belirtmişlerdi.


'SürBıSa' Amblemi

Konu ile ilgili bir araya geldiğimizde, öncelikle firmanın üretim tesislerini, fiziki yapısını ve ürün gamını tanımakla başladık işe.. Onlar bana, amblem konusunda tam olarak ne istediklerini anlattılar. Geleceğe dair düşüncelerini paylaştılar. Bir süre görüş alışverişlerinden sonra da taslak çizimlere başladım. 

Akşamları evde yaptığım çalışmalarımı bir dosya içinde götürüyordum. Trabzon- Sürmene arası yaklaşık 40 Km'yi her gün gitmek durumundaydım. Ürettiğim taslaklar üzerinde tartışıyor, yeni taslak çizimlerimi şekillendiriyordum. Bu çalışma ve görüşmeler 10 gün boyunca sürdü. Çizimlerde geldiğimiz aşamada; şu an kullanılan amblemin özünü yakalayan çizimi bulmuştuk. 'İşte iki yıldır aradığımız böyle bir şeydi!' dediklerinde, onlar kadar ben de heyecanlanmıştım. Bütün çalışmalarımızı söz konusu bu çizim üzerine yoğunlaştırdık. O gün yaptığımız farklı boyutlardaki çalışmaları da deneme yanılma yöntemiyle inceleyip değerlendirdikten sonra, çizimi kesinleştirip son orjinalini çizdim. 
Böylece; firma adına iki yıllık bir arayış mutlu sonla noktalanırken, benim için de iyi bir deneyim ve güzel bir anı olmuş oldu. 
Aradan geçen yıllarda Sürbısa oldukça kendini geliştiren bir işletme konumuna geldi. Çizdiğim ambleme bir çok yerde rastlamak ise ayrı bir gurur.

TARİHÇE...

1982'de 3 ortak tarafından kuruldu. (Abdül KARALI, Atila KARALI, Dursun PİRALİOĞLU). Önceleri atölye olarak başlattığı üretimini, daha sonra fabrika düzeyine çıkararak sürdürdü.

Sürbısa Genel Müdürü ise Bülent KARALI'dır.
Sürmene Bıçakçılık ve Tıbbi Aletler A.Ş. 1996 yılında kurulmuştur. Faaliyete başlaması ise 2000 yılında olmuştur. İlk bakıldığında yeni kurulmuş bir şirket olduğu düşünülebilir.

İşin özü bunun tam tersidir. Firmamızın temelleri Sürmene Bıçak Sanayi adı altında 1982 yılında atıldı . Atölye şeklinde ve daha fazla el emeğine dayalı bir üretim yapılmaya başlandı. Daha da geri ye gidersek Sürmene'de bıçakçılık ve demir madeni işletmeciliği bundan tam 3000 yıl öncesine dayanmaktadır. Demir madeninin uzun yıllar önce kapanmasına rağmen bu madenlerin etkisi olan metal işlemeciliği günümüze kadar artarak devam etmiştir. Çeşitli tarihi kaynaklarda bundan söz edilmektedir.

Örneğin Evliya Çelebi'nin seyahatnamesinde, gemilerini Yeniay Limanı'nda tamir ettikleri ve kesici aletlerini de Sürmene'de demir ustalarına bileylettiklerini yazmaktadır. Yani işin özü Sürmene'de bıçakçılık tarihi çok eskilere dayanmakta olup uzun yıllar boyunca oluşan bir kültür ve teknikle beraber günümüze gelmiştir. Firmamızda bıçak üretimi, geçmişten gelen bu kültür ve ustalıkla beraber son sistem teknikler ve makineler kullanılarak yapılmaktadır. Bıçakçılık Sürmene'de bir yaşam tarzı, bir kendini ifade etme şeklinde oluşmuştur. Usta , bıçağı yaparken Karadeniz'in yaşam koşullarının gereği olan yani sert, dayanıklı, eğilmez, kırılmaz ve çok keskin olmak zorunluluğunu aynen ürüne yansıtmaktadır. Şu anda son sistemlerle donatılmış fabrikamızda yapılan bıçaklar dahi aynı bu özelliklerle , bu kültürle imal edilmektedirler. Yakalamış olduğumuz kalitenin temel dayanağı ve en önemli nedeni budur.

Fabrika Adres:
Sürmene bıçakçılık ve 
Tıbbi Aletler San. Tic. A.Ş.
Çarşı Mah. Sürmene Sanayi Bölgesi, Nr: 53                                
Sürmene - TRABZON / TÜRKİYE

Tel: + 90 462 746 52 22 - 746 55 60 
Fax: +90 462 746 52 23

Pazarlama Adres:
Sürmene Bıçak ve El Aletleri 
Pazarlama İth.İhr.Tic.Ltd.Şti.
Çarşı Mah. Sahil Cad. Belediye İş Hanı, Nr: 11 
Sürmene - TRABZON / TÜRKİYE 
Tel: + 90 462 746 20 63 Fax:+ 90 462 746 27 62
'Zirevedeki Markalar'
TGRT Haber Televizyonunda 
yayınlanan kısa tanıtım filmi

Bu içerik Kotbas Art Colors tarafından üretilmiştir.

Art Colors

Sanatın renklerine dair..

Daha yeni Daha eski